Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af thg
#264437
Kræver det et specielt vægophæng og kan det hænges helt tæt på væggen, eller er der noget specielt ved dette tv der forhindrer dette?
Af thg
#264459
Torben Rasmussen skrev:Nej. Det er standard VESA-ophæng og der er ikke nogen stik der pejer bagud, så du går bare i gang.

Men den der specielle stafili fod der følger med, tages den så af inden man vægmonterer, således at der er mindst mulig luft imellem tv og væg?

Hvis man også skal bruge det til PlayStation, er der så nogle bestemte indstillinger man bør bruge til det?
#264461
Nej. Den klappes ind og kan IKKE afmonteres. VESA-hullerne sidder bagpå foden, hvor du fjerner stofbeklædningen. Så når jeg skriver, at det kan hænge helt tæt på væggen, så er det foden bagpå, der kan hænge helt tæt på. Selve skærmen vil være ret langt fra væggen.

Se her
Billede
Brugeravatar
Af DaneLaw
#264564
Personligt syntes jeg at A1 er et af de mest gennemførte OLED 2017 TV designmæssigt og hvis man endelig ønsker at vægmontere aelvom det ikke er ideelt, så kan man jo bruge hulrummet til væggen på at gemme andre ting væk.
fx playstation, xbox, bluray afspiller, måske en ældre vertical VHS videoafspiller, eller bare et rack af en mindre tower computer som oplagt mediecenter, for mulighederne er mange med det frirum til væggen.. O-O
Billede
men jo desværre en del afstand og beskæmmer et ellers forrygende flot OLED-TV og bliver interessant at se Sony's mulige 2018 OLED approach, og om dt går væk fra stafeli metoden som har fået en del kritik, for hædningen og en klodset vægmonering, dog tror jeg de beholder den innovative panelspeaker-løsning, som har fået flotte ord med på vejen i diverse anmeldelser...
på AWS er det en del tråde omkring netop at vægmontere A1 hvis du søger input fra andre A1 brugere.
#264569
Hvis der skal være plads til panel-speakeren, så slipper du ikke udenom, at der skal være luft bagved. Den fylder en del i dybden.