Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#264250
Jeg har netop anskaffet mig nyt tv Sony 65" XE9005, hvilket jeg er meget tilfreds med, så tak for hjælpen med info til dette herindefra?

Nu tænker jeg at opgradere mit anlæg, og tænker i den forbindelse at anskaffe mig et sæt Beolab 18 højtalere.

Det jeg ønsker er at jeg kan få lyden fra mit TV og Blueray afspiller ud gennem højtalerne, samt afspille lyd direkte fra min telefon.

Så hvad skal der til? Kan jeg "nøjes" med at købe en Transmitter1, samt en USB-dongle RCV-3000?

Højtalerne vælges primært pga design, jeg syntes de er gude smukke. Så design fremfor lyd i dette tilfælde.
#264262
Du skal bruge en Beoplay S8 Hub. Transmitteren alene kan ikke styre volumen, så den dur ikke. Og så skal du nok have noget ekstra til streaming af lyden. S8 Hub har indgang til 3 enheder.

Jeg kan godt anbefale BL18. De gør det godt deres volumen taget i betragtning.
#264280
Tak for svar Torben.

Kendte ikke til Beoplay S8 Hub. Så ved at tilslutte Tv og Blue-ray via optisk-kabel til denne Hub, har jeg tv, film/CD lyd ud til højtalerne og lyden kan styres via TVet fjernbetjening, ok så langt så godt:). Så mangler jeg bare en måde jeg kan få lyden fra min telefon ud igennem højtalerne, og helst uden at tænde TVet nogle ideer derude til det?
#264283
Ikke helt korrekt. Ved at koble RCV-3000 dongle til transmitter 1 kan du styre volumen på transmitteren. Tjek lige med B&O, at den virker sammen med IR-signalerne fra din Sony, men den burde virke med Samsung, Sony og LG.

Du kobler bare alle enheder til TV'er og så fører lyden ud med optisk til transmitteren.

Jeg har selv et Samsung F-serie plasma med transmitter 1 og 2 stk. Beolab 17 og det spiller fortræffeligt. Transmitteren opfanger volumesignalerne fra min Samsung-fjernbetjening :-)
#264287
Tak for det RawXoox

Vil det sige at ved hjælp af dit set-up (transmitter 1 og RCV-3000) , vil jeg dermed kunne dække mine behov, altså også sende musik fra min telefon til højtalerne?

Men ja, tager lige en snak med min lokale B & O forhandler, så jeg er helt sikker inden køb
#264326
Hvis du skal afspille musik fra din telefon, så skal du kunne sende lyden til dit TV, som så sender lyden videre via optisk til transmitteren.

Jeg har iPhone samt en Apple TV-boks sat til mit TV. Når jeg sender musik fra min mobil til den, så tænder TV'et og sender lyden videre via det optiske kabel til transmitteren. Virker perfekt.

Hvis du ikke kan lide at have TV'et tændt mens du hører musik, kan du også sætte en lyddims direkte til Transmitteren. Den kan håndtere tre forskellige indgange; 1 optisk (fra TV'et) og 2 analoge. Jeg har fx sat en pladespiller til den ene indgang. Transmitteren skifter selv om, når den opdager signal.

Og uanset om TV'et tændt eller ej kan jeg kontrollere volumen med min Samsung fjernbetjening, fordi jeg har sat RCV-3000 til.

Men jeg vil anbefale, at du lige kigger forbi B&O og snakker med dem :-)

/Janus