Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Aliaz
#264215
Hvis lyd på tv står til hdmi/arc - skal jeg tænde forforstærker+forstærker for at få lyd overhovedet. (der er ikke lyd i tv'ets højttalere)

Står tv til "intern" er der lyd i tv'ets højttalere, men ikke via surround, hvis det også tændes.
Kan det passe man er nødt til at skifte den indstilling manuelt hver gang man ønsker at ændre mellem kun intern lyd eller lyd via hifi/surround-grej ?
Nogen gange er det måske kun 10min nyheder der ses og så gider man ikke tænde surround-grej.
Af CFE
#264217
Hvis din forstærker ellers understøtter HDMI CEC og det er aktiveret på den, burde den tænde automatisk når fjernsynet tændes og du kan styre lyden via LG fjernbetjeningen, det fungerer i hvert fald fint på min Sony Receiver. Receiveren slukker også når man slukker TV'et.

Så nej, du skal ikke tænde manuelt hver gang, hvis dit udstyr understøtter HDMI CEC.
Det siger selv at indstillingen "intern" ikke giver ekstern lyd ;)
Af Aliaz
#264223
Jeg har prøvet at tilføje “Og samtidig intern lyd.” Ingen af de 2 muligheder hjælper.
Jeg kan styre lyden på surround anlæg via LG remoten. Så hdmi cec er slået til.
Anlæg er nuforce Avp-18 surround forforstærker og NAD s250 effekt 5x125w.
Tv og forforstærker er forbundet med hdmi 1.4 kabel, supra via hdmi arc porten
Kan årsagen være at forforstærker måske ikke understøtter hdmi 2.0?
#264227
Jeg tror ikke det har noget med den ikke har 2.0 hdmi. Det har min surround forstærker heller ikke og ARC virker som det skal med at tænde/slukke tv/anlæg
Af Aliaz
#264258
I menuen, setup, på forforstærkeren står hdmi cec control til On.
Hdmi audio out står til Decode to TV. (Kan også ændres til Amplifier eller TV) hvad er mon det rigtige valg?
Hdmi OFF Through står til On.

Synes ikke jeg finder andet relevant at justere på.