Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af khougaard
#264532
Ja, ja, teknik klog kan man jo nok ikke kalde mig :D

Men B&O hub'en kan ikke lære kommadoerne fra LG fjernbetjeningen, har også været igennem de 25 producenter af soundbars på tv'et.

Men hvad er det så, der gør at man godt, styre volumen på den kablede hovedtelefon, men ikke line out?
De komme jo begge gennem det samme analoge kabel
Af bromberg
#264533
jeg har været igennem bose, Sonos og bluesound ihvertfald med mit oled og alle virkede.

Jeg forstår sgu stadig ikke det ikke virker:)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#264535
khougaard skrev:Ja, ja, teknik klog kan man jo nok ikke kalde mig :D

Men B&O hub'en kan ikke lære kommadoerne fra LG fjernbetjeningen, har også været igennem de 25 producenter af soundbars på tv'et.

Men hvad er det så, der gør at man godt, styre volumen på den kablede hovedtelefon, men ikke line out?
De komme jo begge gennem det samme analoge kabel
Når du bruger hovedtelefonstikket, så skruer du direkte på TVets (dårligste) udgang, dvs du fodrer for-forstærkeren i S8 med et dæmpet signal. Det er en dårlig løsning hvor du reelt slet ikke har brug for S8, da B&Os højttalere ofte kan tage imod et linjesignal direkte.
Af CSP
#264537
På Samsung fungerer det uden problemer men ikke på LG, uanset om du prøver at sætte den op som en soundbar, lige lidt hjælper det.

Jeg købte en billig multifjernbetjenning som fungerede fint til opsætningen: http://www.pricerunner.dk/pl/95-3285207 ... ign-Priser

Det meste af tiden ligger den dog i en skuffe pakket væk. Jeg bruger apple remote til nærmest alt og den kan styre lyden på alle input, så nej det passer ikke det med at du kun kan styre lyden når du er på HDMI indgangen for Apple tv - og nej til at hvis du står på et andet input f.eks. Chromecast eller Xbox og bruger apple remoten så skifter den altså ikke indgang tilbage til apple tv.
Senest rettet af CSP 2. jan 2018, 19:38, rettet i alt 1 gang.
Af CSP
#264538
bromberg skrev:jeg har været igennem bose, Sonos og bluesound ihvertfald med mit oled og alle virkede.

Jeg forstår sgu stadig ikke det ikke virker:)
Ja men du kan ikke slå B&O op under mærker under opsætningen af ekstern lyd og man kan heller ikke bruge Philips som ellers ofte virker til de mærker der ikke er med.

Helt enig med Torben Line-out til hovedtelefon er en dårlig løsning som kun skal bruges midlertidigt indtil du kan få sat optisk korrekt op.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#264540
Det er jo heller ikke B&O du skal slå op. S8 skal lære en kommando fra et andet produkt end B&O for at virke. B&Os frekvenser ligger helt oppe i 455 kHz regionen, hvilket er langt langt højere end alle andre producenter, så du har slet ikke en remote, der kan ramme de originale B&O signaler.
Af CSP
#264542
Torben Rasmussen skrev:Det er jo heller ikke B&O du skal slå op. S8 skal lære en kommando fra et andet produkt end B&O for at virke. B&Os frekvenser ligger helt oppe i 455 kHz regionen, hvilket er langt langt højere end alle andre producenter, så du har slet ikke en remote, der kan ramme de originale B&O signaler.
Det med at slå op, er på LG'en hvor man har mulighed for at sætte ekstern lyd op via prædefinerede IR koder ud fra mærke som skærmen har lageret - hvilket fungerer på Samsung. Opsætningen med at S8 Huben skal lære kommandoerne virker altså heller ikke til LG's magic remote, selvom det virker til 3 andre fjernbetjenninger jeg har prøvet, så det virker som en begrænsning ved LG.
Af khougaard
#264543
1. Både line out og kablede hovedetelefon køre på den sammen ledning fra tv til S8 hub, her forstår jeg så bare ikke hvorfor man kun kan styre volumen på den kable hovedtelefon lydindstilling?
2. Har været igennem alle producenter på LG tv for at se om jeg kan få dem til at virke med LG remoten over til S8 hub, men kan sgu ikke få det til at fungere...
Af bromberg
#264547
CSP skrev:
Torben Rasmussen skrev:Det er jo heller ikke B&O du skal slå op. S8 skal lære en kommando fra et andet produkt end B&O for at virke. B&Os frekvenser ligger helt oppe i 455 kHz regionen, hvilket er langt langt højere end alle andre producenter, så du har slet ikke en remote, der kan ramme de originale B&O signaler.
Det med at slå op, er på LG'en hvor man har mulighed for at sætte ekstern lyd op via prædefinerede IR koder ud fra mærke som skærmen har lageret - hvilket fungerer på Samsung. Opsætningen med at S8 Huben skal lære kommandoerne virker altså heller ikke til LG's magic remote, selvom det virker til 3 andre fjernbetjenninger jeg har prøvet, så det virker som en begrænsning ved LG.
Du skal ikke sætte s8 op b&o.
Prøv at sætte det som en Philips soundbar du tilslutter. Så sender magic Remote ir signal
Af khougaard
#264552
bromberg skrev:
CSP skrev:
Torben Rasmussen skrev:Det er jo heller ikke B&O du skal slå op. S8 skal lære en kommando fra et andet produkt end B&O for at virke. B&Os frekvenser ligger helt oppe i 455 kHz regionen, hvilket er langt langt højere end alle andre producenter, så du har slet ikke en remote, der kan ramme de originale B&O signaler.
Det med at slå op, er på LG'en hvor man har mulighed for at sætte ekstern lyd op via prædefinerede IR koder ud fra mærke som skærmen har lageret - hvilket fungerer på Samsung. Opsætningen med at S8 Huben skal lære kommandoerne virker altså heller ikke til LG's magic remote, selvom det virker til 3 andre fjernbetjenninger jeg har prøvet, så det virker som en begrænsning ved LG.
Du skal ikke sætte s8 op b&o.
Prøv at sætte det som en Philips soundbar du tilslutter. Så sender magic Remote ir signal
Jeg har lige prøvet at sætte tv'et på optical(lyd) ind i enhedsforbindelser opsætte soundbar, valgt Philips både fjernbetjening type 1 og 2 (der er 6) der registreres ingen forbindelse, prøver også at programmere fjernbetjeningen med B&O hub'en uden succes :(
Af khougaard
#264557
bromberg skrev:Er det (optical/hdmi ARC) eller lg sound sync (optisk)?
Det skal være det første ihvertfald.:) bare for at udelukke
Tester på livet løs :)
Men når den står på optical/hdmi arc og jeg så går videre kan man vælge at have simplink slået til og fra, ved til er både tv højtalere tændt og S8 , her kan jeg styre tv'et og ikke S8.
Når det er slået fra kan jeg ikke styre noget og tv højtalere er ikke tændt.

Har en Xbox, som har været sat i hdmi arc udgang, så tænkte om det kunne have en effekt, men ingen forskel.....
Af bromberg
#264565
Er der ikke en opsætning på s8 ift fjernbetjening.
Når lg tror det er en Philips soundbar, med ARC/opt simplink slået, skal du herefter (hvis s8 tillader det) lære s8 de signaler.
Som det står i Sonos guiden, så skal man efter valgene på oled, lære enheden kommandoerne (i det tilfælde her s8).

Min Sonos virkede heller ikke “bare” ved første del, den skulle stadig manuelt lære ir signalerne, hvor oled skal stå som Philips soundbar for at udsende ir signaler.
(Andre fabrikatter virker også, men lad det være for nu).
Tror det er Philips Remote 4, der står i artiklen.

Ellers har jeg ikke flere bud, selvom jeg nægter at tro på oled og s8 ikke kan gå hånd i hånd;b