Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af khougaard
#264118
Hej kloge folk
Er ved at købe et LG C7 og har samtidig set mig lun på et Beoplay S8 mk2.
Men vil de to kunne spille sammen, eller er det noget skidt?
Har sgu ikke super meget forstand på det
Håber på lidt julehjælp? :D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#264126
Det burde virke. Hub’en skal dog have et IR-signal, men det burde du kunne få ved at fortælle TVet at der er tilsluttet et eksternt anlæg, du gerne vil styre med remoten. Så vælger du blot et vilkårligt stykke hardware og lærer S8 konmandoerne til volumen ud fra dét der så spyttes ud.
Af CSP
#264167
Det kan ikke lade sig gøre. Har samme kombination, dog B7 og S8 - den medfølgende fjernbetjenning bruger RF frekvenser som huben ikke forstår - det er korrekt at LG fjernbetjeningen har IR, og du kan også ganske rigtigt programmere huben til at forstår kommandoer fra fjernbetjeningen, men så snart du tænder tv'et så slukker den for IR delen og bruger rent RF signal.

Der er to måder du kan komme omkring det på - 1. ved at bruge line out udgangen som er analog, den kan lydreguleres via LG fjernbetjeningen. 2. køb en multifjernbetjening der understøtter begge frekvenstyper samtidigt.
Senest rettet af CSP 28. dec 2017, 15:34, rettet i alt 1 gang.
Af khougaard
#264169
Tak for svar, synes det var lidt svært at blive helt klog på via nettet. Men fedt med folk, der har fingeren på pulsen :)
CSP, hvordan har du selv sat det op? Det med en multifjernbetjening, synes jeg er lidt ærgerligt.
Og er du ellers tilfreds med sættet?
Af CSP
#264174
Jeg bruger multifjernbetjening, men mest af alt for at slippe for den pegefunktion som jeg aldrig bliver gode venner med. Største del af tiden nøjes jeg dog med fjernbetjeningen til apple tv som også kan justere lyden.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#264175
Jeg troede faktisk, at LGen kunne virke på samme måde som Samsung, hvis man fortæller den, at der sidder et eksternt anlæg til, som den skal styre. Har du testet dét?
Af CSP
#264179
Ja havde en KS7000 før og der var der ingen problemer med at bruge samsung fjernbetjeningen, men på LG kan man ikke, uanset om man er inde og vælge ekstern kilde. Man kan få lyd igennem, men den er ikke regulerbar med den medfølgende magic-remote uanset hvordan man prøver at sætte den op.
Af khougaard
#264182
Ok :) men du kan styre det ved brug af begge remotes, ikke?
Og du er også tilfreds med s8?
Eller vil du evt anbefale at kigge en anden retning?
Af CSP
#264186
khougaard skrev:Ok :) men du kan styre det ved brug af begge remotes, ikke?
Begge remotes? Hvis du mener magic-remote og apple tv's så ja.

Til den pris s8 er nede i nu, har jeg svært ved at komme med et bedre bud. TIl musik er den uovertruffen taget højtalernes størrelse i betragtning og subwooferen levere en dejlig stram bas ikke bulder bas som mange andre.
Til film er det bestemt også en fin løsning som efter min mening levere fin lyd, men jeg kommer fra større setups af både surround og stereo så har oplevet større filmlyd - dog synes jeg den samlede pakke af tv og s8's design som matcher hinanden perfekt, så vil ikke bytte det ud med andet.
Af khougaard
#264188
Ja, til det med begge remotes, tænkte bare lige om lyden ikke ville kunne virke, hvis man kun havde en universal betjening. :)
Og hvilken universal Remote bruger du? Bare hvis jeg skulle kopiere lidt.
Jeg synes s8 se rigtig lækkert ud og kommer fra minus lyd, så alt bliver bedre, men når man kun har hørt det i en butik, er det lidt svære at sammenligne.
Men tak for hjælpen, på alle spørgsmålene :D
Af bromberg
#264189
Det virker heller ikke hvis du vælger soundbar/Philips? (Bla Sonos og bluesound gør brug af den opsætning, da de kun modtager ir signal).
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#264195
Husk at hvis du hiver fat i ATV Remote for at styre volumen, så vil TVet skifte til den HDMI-kilde, som ATV sidder på fordi du vækker ATV fra dvale. Det er en dårlig løsning.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#264233
Ok - jeg kunne heller ikke forstå at det ikke var muligt. Jeg mener da at min bror bruger det på sit B7.