Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bbplayer
#264216
peter.sørensen skrev:Vi har ikke behov, for brede betragningsvinkler.
Kan et "utrænet" øje / en nybegynder se det dårligere sortniveau?
Vi kommer fra et 5-6 år gammel 720p tv.
Et trænet øje og personer som ved hvad tv skærmen skal kunne vil se det med det samme. Din 6 år gamle skærm skal være Pioneer KURO for at kunne være trænet til den standard som disse folk som synes IPS paneler er dårligere. Ved du ikke ved KURO er, så har du alligevel ikke oplevelsen af sort, som folk synes hjælper, og du bør selv opleve forskellen på dette område.

Detaljegraden den rykkes på grund af de gråtoner som ikke er sort, jeg sidder 70cm fra et IPS panel, og jo den er ikke sort som min OLED :) Den er dog fremragende som skærm, jeg ser dog ikke tv men bruger den til pc, så den bruges ofte nok.

Min anbefaling må være at du får stillet en LG skærm og en Samsung skærm op imod hinanden hvor du beder om remoten, så du selv kan lege med indstillinger i nogle minutter, det kan elgiganten eller power godt hjælpe med. Vælger du en skærm med VA panel, så kan du se forskel, sælges du på en LG skærm med IPS panel, så har du ikke kunne se det.

Råd er gode men man skal også kunne bruge dem til ens eget syn, og vi ser jo virkelig forskelligt.
Af PeterD
#264219
bbplayer skrev:
peter.sørensen skrev:Vi har ikke behov, for brede betragningsvinkler.
Kan et "utrænet" øje / en nybegynder se det dårligere sortniveau?
Vi kommer fra et 5-6 år gammel 720p tv.
Et trænet øje og personer som ved hvad tv skærmen skal kunne vil se det med det samme. Din 6 år gamle skærm skal være Pioneer KURO for at kunne være trænet til den standard som disse folk som synes IPS paneler er dårligere. Ved du ikke ved KURO er, så har du alligevel ikke oplevelsen af sort, som folk synes hjælper, og du bør selv opleve forskellen på dette område.

Detaljegraden den rykkes på grund af de gråtoner som ikke er sort, jeg sidder 70cm fra et IPS panel, og jo den er ikke sort som min OLED :) Den er dog fremragende som skærm, jeg ser dog ikke tv men bruger den til pc, så den bruges ofte nok.

Min anbefaling må være at du får stillet en LG skærm og en Samsung skærm op imod hinanden hvor du beder om remoten, så du selv kan lege med indstillinger i nogle minutter, det kan elgiganten eller power godt hjælpe med. Vælger du en skærm med VA panel, så kan du se forskel, sælges du på en LG skærm med IPS panel, så har du ikke kunne se det.

Råd er gode men man skal også kunne bruge dem til ens eget syn, og vi ser jo virkelig forskelligt.
Det kunne også være en Philips eller Sony sågar Panasonic med VA eller IPS.

Er det dig Grandahl?
Af Grandahl
#264228
Nogle elsker at citere selvom det er fuldstændig omsonst som det ovenover, jeg gør det næsten aldrig af samme grund BrianH

Nej PeterD bbplayer er ikke mig
Brugeravatar
Af bbplayer
#264239
Bare fordi man måske deler lidt af en holdning, tror jeg ikke Grandahl udgiver sig for mig :)

@BrianH
Jeg mener folk ofte skriver at når man at kommentere inden andre skriver andet, så dropper man citering , det kan dog gå galt :)