Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#264206
Som sagt... hvis TVene har stået på en dynamisk eller standardprofil, så kan du ikke bruge din test til noget. Prøv samme procedure på dit eget TV på den dynamiske profil.
Af Supergris
#264220
Det har nok mere noget med netforbindelsen at gøre, end tvéts evne til at vise bevægelse.
Jeg har testet på min computer, og der er der forskel på, hvilken browser, jeg vælger, hvilken kvalitet, der bliver vist.
Det er jo klart, billedet virker grynet, da det ER grynet, hvis der kun har været tale om 240p!

Folk går, efter min mening, alt for meget op i Hz og hvordan de er til at vise visse typer af kildemateriale.
Hvis der er tale om et godt tv, afspiller det alle former for materiale, uden at det hakker.
Mere ofte end tvét, er det kildematerialet, indstillinger, og den måde det afspilles på, der er skyld i dårlig billedkvalitet...
Senest rettet af Supergris 30. dec 2017, 15:48, rettet i alt 1 gang.
Af Ludo
#264226
Mon ikke det kan være en kombination af indstillinger og internetforbindelse?

Jeg har været i Elgiganten og se et sportsklip på Youtube på et LG OLED. Efterfølgende har jeg set samme sport på et købt LG OLED, og der var en verden til forskel. Billede hakkede i Elgiganten og var mildest talt elendigt. Hjemme var der minimal forskel fra mit gamle plasma i forhold til bevægelser.
Af Kimbodker
#264237
Jo det kan godt være. Men det er da lidt træls man ikke kan teste tv'et i Elgiganten, men faktisk skal have det med hjem, hvis man så stadig finder ud af det er dårligt.

Umildbart hælder jeg til MU800X. Det er flot, og deres fjernbetjening er genial og lille.
Brugeravatar
Af DaneLaw
#264241
Her er der en spec-oversigt. (scr.past)
Personligt ville jeg også overveje, at ligge lidt flere penge og så snuppe et OLED, istedet for at smide 8 til 9k efter et kantbelyst LED (XE90 dog direkt LED) især når vi snakker 55tommer, hvor prishoppet trods alt er relativt kva det markant bedre billedniveau man får.
Valgte selv for nogle måneder siden (tilbage i Oktober) at snuppe et LG OLED B7V til 9.7k fra Elgiganten og der bør ikke gå længe før vi igen ser OLED TVs som LG's C og B-modellen i det prisleje for 55 vers.
- og ja, UE55MU8000 er et flot TV, men af et TV til 8k er det lidt en hæmsko hvis det udelukkende kun besidder USB2 porte (iflg pastet info), da den lave IO bandwidth hurtigt kan blive en hæmsko ved tilsluttet medier, som bla harddiske m.m... :)
Billede
Brugeravatar
Af DaneLaw
#264256
LG B7V eller C7V er nok mest oplagt som PeterD også er inde på.
C7 koster dog lige over 11.1k pt og B7 er endnu dyrere' og lige under 12k her ved januarudsalget.
flatpanels har en glimrende ajourført oversigt og var takket være deres info, at jeg selv blev bekendt med ovennævnte tilbud tilbage i Oktober..
Her er januartilbudene.
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1514265170
C7V og B7V er identiske, kun kosmetik der variere såsom ramme & stand, og så er det lidt forskel i portene hvor C-modellen har 2xUSB 1xHDMI bag og 1x USB 3X HDMI i siden hvor B7V har 1xUSB 2X HDM bag samt 2X USB og 2X HDMI i siden' igen kun kosmetik men nok de færreste som egentlig har taget notits af dette.
Joystikket til styring at TVet (uden remote) variere også, hvor på C modellen er detpå bagsiden og på B7V er det i miden forneden og lige bag den lysende standby diode.
alle LGs 2017 modeller har som bekendt samme panel og system on chip (SOC) så billedniveauet er det samme om det er W,G,E model fra LG OLED eller de mere prisvenlige som B & C som dog kostede omkring 30k i retailpris her for et ½ års tid siden da de kom på det danske marked.
Billede
Hvordan ligger det egentlig med elgiganten, må man selv tage en usb stick iform af fx demomatriale for at differencere modeller på godt og ondt, eller er de meget hys omkring, ikke at lade kunder proppe diverse usbstick i deres demomodeller. (kan selvfølgelig godt se, det kunne blive en gene, hvis det tog overhånd)
Senest rettet af DaneLaw 29. dec 2017, 21:57, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af DaneLaw
#264259
afgjort iforhold til de nævnte LED-modeller i tråden til 8 til 9k er Phillips OLED POS901 til 9.999dkk som er en 2017 model med 2016 panel.. et markant bedre køb imo, her får man alle fordelene af OLEDs suveræne billedkvalitet.
Af henrik.yde
#264263
Absolut enig, jeg så dog også på Philips LED 8102 i 65 tommer som iøvrigt kostede det samme, da jeg muligvis ønskede at gå op i størrelse, men det blev nu hurtigt valgt fra. Philips OLED POS901 er indtil videre det bedste TV jeg har haft, målt på rå billedkvalitet. :)
Af Grandahl
#264268
Jeg ville ikke vælge den 2016 model der fra Phillips.. Særligt ikke når det må forventes at 2017 modeller kommer ned i samme prisleje i nær fremtid, og de er noget bedre HDR sikret