Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af DaneLaw
#264256
LG B7V eller C7V er nok mest oplagt som PeterD også er inde på.
C7 koster dog lige over 11.1k pt og B7 er endnu dyrere' og lige under 12k her ved januarudsalget.
flatpanels har en glimrende ajourført oversigt og var takket være deres info, at jeg selv blev bekendt med ovennævnte tilbud tilbage i Oktober..
Her er januartilbudene.
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1514265170
C7V og B7V er identiske, kun kosmetik der variere såsom ramme & stand, og så er det lidt forskel i portene hvor C-modellen har 2xUSB 1xHDMI bag og 1x USB 3X HDMI i siden hvor B7V har 1xUSB 2X HDM bag samt 2X USB og 2X HDMI i siden' igen kun kosmetik men nok de færreste som egentlig har taget notits af dette.
Joystikket til styring at TVet (uden remote) variere også, hvor på C modellen er detpå bagsiden og på B7V er det i miden forneden og lige bag den lysende standby diode.
alle LGs 2017 modeller har som bekendt samme panel og system on chip (SOC) så billedniveauet er det samme om det er W,G,E model fra LG OLED eller de mere prisvenlige som B & C som dog kostede omkring 30k i retailpris her for et ½ års tid siden da de kom på det danske marked.
Billede
Hvordan ligger det egentlig med elgiganten, må man selv tage en usb stick iform af fx demomatriale for at differencere modeller på godt og ondt, eller er de meget hys omkring, ikke at lade kunder proppe diverse usbstick i deres demomodeller. (kan selvfølgelig godt se, det kunne blive en gene, hvis det tog overhånd)
Senest rettet af DaneLaw 29. dec 2017, 21:57, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af DaneLaw
#264259
afgjort iforhold til de nævnte LED-modeller i tråden til 8 til 9k er Phillips OLED POS901 til 9.999dkk som er en 2017 model med 2016 panel.. et markant bedre køb imo, her får man alle fordelene af OLEDs suveræne billedkvalitet.
Af henrik.yde
#264263
Absolut enig, jeg så dog også på Philips LED 8102 i 65 tommer som iøvrigt kostede det samme, da jeg muligvis ønskede at gå op i størrelse, men det blev nu hurtigt valgt fra. Philips OLED POS901 er indtil videre det bedste TV jeg har haft, målt på rå billedkvalitet. :)
Af Grandahl
#264268
Jeg ville ikke vælge den 2016 model der fra Phillips.. Særligt ikke når det må forventes at 2017 modeller kommer ned i samme prisleje i nær fremtid, og de er noget bedre HDR sikret
Af henrik.yde
#264269
For det første er det ikke en 2016 model, men en 2017 model, panelet er dog fra 2016. Prisen på 9999,- er der mig bekendt ingen der kan slå, og tror heller ikke at det kommer til at ske i nærmeste fremtid. TVet har også 2 tunere hvilket man mangler på flere andre OLED TV, bla Philips eget 9002. Derudover vil der helt sikkert fortsat komme masser af opdateringer til POS901 (8-9 stykker foreløbigt i 2017) , som jo er baseret på Android, hvorimod LG og mange andre (undtagen Sony) stopper med at udvikle/opdatere efter et år. Det har dog ikke Dolby vision, men med lidt held kommer det måske, hvem ved. Mht til ambilight kan det jo altid diskuteres om man kan lide dette eller ej, men jeg syntes nu at det fungerer udmærket, ellers kan man jo slå det fra. Men som sagt, så får man ikke bedre billede for 9999,- :)
Af Grandahl
#264276
Dolby vision ville være en keybreaker for mig, det er den der er standarden, det er der ikke noget der tyder på at 901 får.
Jeg er overbevist om at de omkring 10000kr her i foråret, det har de gjort de seneste par år, og synes da ikke noget tyder på teknologien er blevet dyrere i denne sæson. Derfor ville jeg gå efter en af de nyere modeller.
Af Kimbodker
#264284
Jeg vil ikke gå efter Philips tv, det er ikke mig. ;-)

Før hen har jeg aldrig sagt Sony eller Samsung, men syntes LG er fint med, og kan høre der også bliver anbefalet meget. (Y)
Af henrik.yde
#264313
Nu er Philips jo (ligesom alle andre) bygget på et LG OLED panel, så det kan jeg ikke lige se noget problem med.
Af lennon
#264323
Kimbodker_ A>B sammenligninger af billedkvalitet på forskellige TV i en butik - af en almen bruger ( mig selv incl ) - er absolut INTET værd ! I en butik kan man evaluere på design,brugerflade,remote o.l . Der er altså en grund til,at fagfolk som Flatpanels bruger fler dage til at teste et TV med prof kalibreringsudstyr . Derfor hellere læs divers test herinde , og glem alt om hvad dine øjne ser i Power og Elgiganten . . .