Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#264040
Hej Alle.

Som så mange andre før mig efterspørger jeg lidt råd inden køb af nyt TV.

Jeg er idag en glad ejer af Samsung 48JU6465. Dog vil jeg egrne have en større skærm (da vi snart flytter og får lidt længere afstand til TV'et).

Uden at den er prangende, er jeg dog ret glad for smart-tv delen og vi bruger både HBO, Netflix og TV-2 play app'en jævnligt. Derfor havde jeg kigget lidt på Samsungs 55MU61xx modeller. Såvidt jeg kan se er det blot design og evt. medfølgende One-remote som er forskel på diverse 61xx modeller??

Nu ser jeg så at der (måske) er et godt tilbud på et 65" Philips (PUS6262).
Er der nogen som kan komme med et kvalificeret bud på om hvad der er bedst? Samsungs 6-serie eller Philips ditto?

Det skal lige siges, at smart TV-delen ikke er en dealbreaker da vi har både apple TV og Chromecast.

PFT.
#264045
PeterD skrev:Hvor meget må det koste? :o
Ja, det er jo et godt spørgsmål. Nu står de nævnte modeller til lige under de kr. 5000, men hvis du har andre modeller/mærker du gerne vil anbefale, så må de meget gerne koste maks kr. 6000 :)
#264056
Jeg ville se bort fra Phillips i 6 og 7 serien, de har IPS panel, der godt nok har bredere betragtningsvinkler ift. VA paneler, men kommer til kort rent billedmæssigt, da VA paneler har bedre kontrast og sortniveau.

Jeg ville mod tilbud på Samsung 6 og 7 serie og Sony XE 8505, det kunne sagtens være muligt da tilbudene forventes at komme nu her i januar..
#264077
Hvis du kan finde et Samsung MU uden "light bleeding" så er det værd at overveje.. Det koster omkring 5000 kr i Power og Elgiganten
Det er trods alt billigere end XE8505 som koster 6500 og 6666 samme steder.