Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af klondike
#263812
Hej lige et spørgsmål.

Jeg har købt et 65 " Sony 9005.

Bør jeg købe nye HDMI kabler. Jeg har en masse forskelige ældre HDMI kabler nogle er + 10 år.

Tænker om der er en nyere standard for HDMI kablerne nu da mit nye TV er 4K UHD, eller om de gamle kabler stadig er helt fine ?
Af Vasen
#263813
Prøv dig frem. Afhængigt af længden på dine kabler kan det virke eller ikke.

Men skulle du købe nye, så lad vær med at bruge en formue. Jeg har brugt disse:
https://www.av-cables.dk/hdmi-kabler/pr ... -50-m.html
De er certificerede og koster ikke alverden.
Af SoerenG
#263815
Du skal ikke købe nye HDMI kabler, hvis de nuværende HDMI kabler virker.
Husk at de overfører data, det vil sige 1&0 taller fra dine enheder til dit TV. Disse 1&0 taller bliver ikke bedre af at kablet er nyt, har guldbelagte stik, er i en flot farve og koster en mia. Du kan dog opleve at dit kabel ikke kan overfører helt så mange 1&0 taller fordi det er i stykker f.eks hvis det har fået knæk eller på anden måde er blevet ødelagt. Det samme kan du opleve, hvis du skal bruge det til 4K.

Sker det, så vil du opleve at billedet hakker, pixelere eller helt forsvinder. Så kan du med fordel købe nye HDMI kabler.
Er billedet stabilt og uden afbrydelser, så klarer dit HDMI kabel helt fint at flytte data mellem dine enheder.
Brugeravatar
Af bbplayer
#263819
Min oplevelse af gamle kabler, kom med en Samsung K8500 og når den ville køre 2160p HDR og nok mange hz, det kunne jeg ikke se. Der var flere kabler hvor billede forsvandt , og disse blev så sorteret fra, og når jeg fandt et , så var det uheldigvis også længere end ønsket men det var også gammelt men kunne godt ligne et high speed hdmi kabel.

Så prøv, før du køber, og helst med en UHD afspiller og noget godt materiale, så får du dokumentation for at det virker.
Af SoerenG
#263824
BrianH skrev:SoerenG... Men hvis nu man med et helt nyt kabel, også kan øverføre 2-taller?
Eller dobbelt så mange 1-taller?
Så skynd dig at køb det 8-) 8-)
Af Kenlin
#264247
Jeg har et enkelt spørgsmål til det med hdmi kabler. Vi har lige købt nyt fladskærm og har en ældre hjemmebiograf fra Philips, Cineos HTS9800W, der har hdmi forbindelse.

Jeg vil gerne have at lyden fra fjernsynet går ind over anlægget og kan læse mig frem til at jeg skal bruge et hdmi arc kabel? Har alle hdmi kabler arc mulighed? Jeg har prøvet at se på elgiganten og umiddelbart ser der ud til at være en forskel.