Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#263726
Hejsa,

Jeg har lige købt et LG OLED B7 55” og er meget tilfreds med mit nye setup. Vi ser kun fjernsyn via mit Apple TV 4K og overvejer nu hvilken playbar jeg skal anskaffe mig. Jeg er ikke typen der gerne vil have forstærker og “rigtig hi-fi”, men prioriterer convience og nemme løsninger. Vi har i forvejen 5 Sonos højtalere i hele huset som jeg er meget tilfreds med. Jeg overvejer derfor en Sonos Playbase. Selvom fjernsynet hænger på væggen så vil det se godt ud på vores TV møbel - specielt i hvid. Jeg har dog et par spørgsmål, som jeg håber nogle af jer kan give jeres mening omkring:

1) Jeg har læst mig til at mit fjernsyn skal kunne outputte 5.1 lyd via optisk. Jeg har prøvet at finde denne information i specs eller på fora rundt omkring, men har intet fundet. Hvordan ved jeg om T’etV understøtter det?
2) Jeg bruger næsten kun Apple Remote og HDMI-CEC til at styre det hele. Jeg formoder at lyden kontrolles via IR til TV’et. Jeg er ihvertfald nødt til at pege på TV’et for at styre lyden. Hvordan vil lydstyringen foregå med Playbase?
3) Jeg har også kigget på en LG Dolby Atmos Playbar, men jeg ved ikke helt om jeg får nok ud af det. Vil en Playbase med 2 Play1 som baghøjtalere ikke være lige så godt? Det er jo alligevel ikke mange steder hvor jeg får Atmos med når vi udelukkende kører streaming TV.

På forhånd tak
#263729
Der er 5.1 lyd i SPDIF. Da Playbase kan lære en vilkårlig remote, så sætter du bare ATV til at justere et tilfældigt produkt med volumenknapperne, som du så lærer Playbase bagefter. Jeg bruger stadig koderne fra mit tidligere TV i Playbase, så det er samme koder jeg har sat op i ATV.