Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Svendd
#263670
Købte de 2 på BF og koblede dem sammen via optisk kabel, og det lød jo godt når man er vant til TV højtalere.

Sad som sædvanlig og kigge lidt og fandt ud af at optisk kabel måske ikke var den bedste løsning men at HDMI ARC ville være bedre, dog så jeg at i alle beskrivelserne, tråde mm. at Atmos ikke ville komme igennem via ARC men man skulle have eARC som Tv'et jo ikke har endnu (så jeg var lidt skuffet), måske har jeg ikke forstået det rigtigt, for efter jeg flyttede om på kablerne så jeg fik Hdmi ARC som forbindelse, ja, så skrev Netflix at jeg nu kunne høre Atmos, jeg tænkte først det måtte være en fejl eller blot fordi jeg havde ARC forbindelsen på, men min soundbar bekræftede nu også at det var Atmos, og jeg kunne herefter ikke skifte sound mode, som jeg ellers plejer at kunne (så nu er jeg ikke skuffet mere :)).
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#263735
Atmos kan overføres via ARC i komprimeret form. eARC åbner dog for en række nye ting, herunder større båndbredde til ukomprimeret lyd.

Som du fandt ud af, så er optisk ikke længere et smart valg. Det er en forældet standard, som nok snart bør udelades i produkter, da den ikke længere følger med nye lydformater :)

Tip: Hvis du søger efter Atmos på Netflix, så får du en liste med alle titlerne.