Debat og råd om tv-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærms-tv
Brugeravatar
Af DaneLaw
#265224 Godt at høre du landede et godt eksemplar, og dec2017 virker som mildest talt frisk batch, men det kunne være en stor hlælp for forummet og andre hvis alle de mennesker som siger de bytter igen og igen og i tråde som disse' hvis de kunne paste billeder af mulig vignetting eller banding-issues på de modeller som de har måtte returnere og ikke mindst prouktionsdato & model, og kunne gøre det nemmere at sanse om det er nogle fællesnævnere på fx størrelse eller produktioner.

Ofte er det at tage billeder af problemet jo en selvfølge, for netop at demonstrere det for producenten, og hvornår Tvet er produceret står som bekendt bag på.
Det kunne hjælpe at sætte problemerne i relief og sanse en grad af en norm, for alle paneltech har jo smådefekter og hvis man går i tilstrækkelig små sko, kan man j bytte i en uendelighed indtil man selv har via en håndfuld eksemplarer har sanset at det bliver ikke bedre, og heraf en masse kunder i andet geled som efterfølgende får åbnede kasser, som ikke er det fedeste..
På flere af de int av-sites har visse brugere returneret 6 til 7 gange, før de sansede at det alt andet lige var normen og begyndte at savne tidligere eksemplarer de havde returneret for at lande et bedre.. O_O .
Af KBW
#265234
DaneLaw skrev:Godt at høre du landede et godt eksemplar, og dec2017 virker som mildest talt frisk batch, men det kunne være en stor hlælp for forummet og andre hvis alle de mennesker som siger de bytter igen og igen og i tråde som disse' hvis de kunne paste billeder af mulig vignetting eller banding-issues på de modeller som de har måtte returnere og ikke mindst prouktionsdato & model, og kunne gøre det nemmere at sanse om det er nogle fællesnævnere på fx størrelse eller produktioner.

Ofte er det at tage billeder af problemet jo en selvfølge, for netop at demonstrere det for producenten, og hvornår Tvet er produceret står som bekendt bag på.
Det kunne hjælpe at sætte problemerne i relief og sanse en grad af en norm, for alle paneltech har jo smådefekter og hvis man går i tilstrækkelig små sko, kan man j bytte i en uendelighed indtil man selv har via en håndfuld eksemplarer har sanset at det bliver ikke bedre, og heraf en masse kunder i andet geled som efterfølgende får åbnede kasser, som ikke er det fedeste..
På flere af de int av-sites har visse brugere returneret 6 til 7 gange, før de sansede at det alt andet lige var normen og begyndte at savne tidligere eksemplarer de havde returneret for at lande et bedre.. O_O .


Mine små sko:
Vedhæftede filer
Tint.JPG
Af Kaktus-burger
#265241 Jeg må have været én af de første til at få en LG B7 hjem, idet jeg købte skærmen tilbage i maj 2017. Jeg har ikke oplevet nogen former på panel-issues. Heller ikke med diverse testmønstre. Heller ikke på min 65" A1 nede i stuen - men den er så også købt for nylig, og dermed garanteret ikke fra de første batches.

Mit råd er egentlig, at lade vær' med at 'fremprovokere' yellow tint, banding osv., hvis de ikke opleves ved normal brug.

Jeg ser og læser en hel del om købere (oftest helt almindelige konsumenter), som farer ud og køber dyre fladskærme, går på nettet og læser om dem, for derefter at gå hjem og finde (fremprovokere) diverse panel-relaterede issues, som normalt ikke kan ses ved helt almindelig brug.
Af KBW
#265296 Ved netkøb har man 14 dage til at få ombyttet, med OLEDs historiske panellotteri i mente er det lidt dumt ikke lige at checke sit nye fjernsyn inden deadlines udløb. Det tager højst et par minutter!
Af janus.sierakowski-larsen
#265915 Lige et sprg. Har yellow tint som en bjælke forneden på min c7 55. købt ved elgiganten, der er ikke gået 14 dage endnu (14 dages fuld returret), men de vil vel ikke forlange at de bytter den til en ny? prisen er steget med 3000kr siden jeg købte den, så det at aflevere den gamle og købe en ny er nok ikke helt optimalt. Er der noget hjælp at hente ved LG?
Af Kaktus-burger
#265918
KBW skrev:Ved netkøb har man 14 dage til at få ombyttet, med OLEDs historiske panellotteri i mente er det lidt dumt ikke lige at checke sit nye fjernsyn inden deadlines udløb. Det tager højst et par minutter!


Det skriver jeg heller ikke nogen steder, at du ikke skal.

Men jeg håber da i det mindste, at du som "testperson" overleverer informationerne til forhandleren, således din skærm ikke sælges videre til den næste kunde i rækken...
Af Kaktus-burger
#265919
janus.sierakowski-larsen skrev:Lige et sprg. Har yellow tint som en bjælke forneden på min c7 55. købt ved elgiganten, der er ikke gået 14 dage endnu (14 dages fuld returret), men de vil vel ikke forlange at de bytter den til en ny? prisen er steget med 3000kr siden jeg købte den, så det at aflevere den gamle og købe en ny er nok ikke helt optimalt. Er der noget hjælp at hente ved LG?


Det bedste svar får du ved at kontakte forhandleren. Gerne face to face, hvis det er muligt.
Af KBW
#265942
Kaktus-burger skrev:
KBW skrev:Ved netkøb har man 14 dage til at få ombyttet, med OLEDs historiske panellotteri i mente er det lidt dumt ikke lige at checke sit nye fjernsyn inden deadlines udløb. Det tager højst et par minutter!


Det skriver jeg heller ikke nogen steder, at du ikke skal.

Men jeg håber da i det mindste, at du som "testperson" overleverer informationerne til forhandleren, således din skærm ikke sælges videre til den næste kunde i rækken...



Hvad mener du med i det mindste?