Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#263543
Hej folkens!

Jeg er på udkig efter et nyt TV. Som studerende rækker det ikke helt til OLED så jeg kigger i retningen af noget under de 7000,- Kr.

Pt har Komplett UE55MU7005 til salg for 6.666,- og Power har 55XE8505 til 6000,-

Prisforskellen er ikke den største, så spørgsmålet er hvad der giver bedst mening at købe? :)

Håber der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe her :)

Edit: Skal siges TV'et næsten udelukkende bruges til streaming af Netflix og HBO, samt lidt spil på PS4 i ny og næ. Ser ej heller sport.
#263547
Jeg har læst dem begge. Umiddelbart så synes jeg at 55XE8505 bliver bedre omtalt, og de fleste steder jeg læser om det siger de at det har en meget høj value/money.

Samsungs modtager moderate anmeldelser (også her på FP).
Baseret på det ville jeg nemlig kigge efter Sony - ville mest høre om der var andre med en anden holdning? Eller om man burde holde sig væk og virkelig gå efter et HDR TV (der faktisk leverer varen ;) ).
Har ikke rigtigt set forskellen så ved ikke om det værd at bruge nærmest dobbelt op på pengene for at få fat i det.
#263549
Generelt er det to tv som vel ligger rimelig tæt på hinanden. Samsung har HBO appen, om end det siges den ikke er ret god. Smart tv delen får også meget positiv kritik hos Samsung. Hvis du så sport ville jeg helt klart sige Sony'en, da den håndterer de hurtige bevægelse bedst. Men da sport ikke er relevant ligger de nok rimelig lige på rå billedkvalitet. Ville tage og ud kigge på dem og se hvilken du bedst kan lide i forhold til design, billed og funktioner.
#263567
Enig med Beckham, de er meget ens, så det er hva man synes om menuer/smart tv/design og de ting.

Hvis du kikker på scoren for anmeldelserne af de 2, vil du se at det Samsungen der scorer bedst. Men det er tæt.

Gør dig overvejelser om du behøver HDR, der er ingen tv kanaler der kører HDR. Men det er på nogle streaming kanaler som Amazon og Netflix i udvalgte mængder, og selvfølgelig i spil. Hvis du vil have den gode HDR skal du op i et OLED tv, også er prisen en anden.
#263575
"Sammenlignet med de bedste af konkurrenterne i samme prisklasse er Samsungs tv ikke decideret dårligt – men det er heller ikke særligt godt. Sortniveauet er rimeligt, men helt nede i de mørkeste dele af billedet forsvinder overgange og detaljer stadig en smule. Det er ikke en decideret katastrofe sammenlignet med tv i samme kategori"

https://www.inputmag.dk/anmeldelse-samsung-eu557005/