Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#263511
Hej alle

Spørgsmål:
"Virker" HDRSony 55'' 4K UHD Smart TV KD-55XE7096 med PS4 PRO? Har nemlig læst mange fladskærm tv ikke har hardwaren til at gøre dette.

Generelt:
Jeg overvejer at købe både Sony 55'' 4K UHD Smart TV KD-55XE7096 og en PS4 PRO. Jeg har dog med hjælp fra denne kære hjemmeside fundet ud af, at selvom de fleste 4k TV reklamerer med HDR, så er det kun softwaren der understøtter det og ikke hardwaren. Det kan også være at det er mig, som er helt galt på den. Derfor håber jeg, at nogen kan komme med en kvalificeret bud :)

PS:
Hvis i kan komme med et bud på et bedre 4k tv til under 7,000 kr, så må i meget gerne fortælle mig det <3


Mvh,
Alexander Borgert
Af henrik.yde
#263512
Det korte svar er nej, og ja, du har læst rigtigt. Det er langtfra alle LED TV der formår at få noget brugbart ud af HDR. Desuden så er det TV du har kig på udstyret med IPS panel og har derfor et dårligt sortniveau. Overvej istedet Sony XE8505C, eller endnu bedre XE9005 som mange anser for årets "value for money" TV. De har iøvrigt begge to VA panel som de fleste herinde foretrækker, da sortniveauet er langt bedre. Hvis perfekt HDR er vigtigt for dig, så skal du kigge efter TV med OLED paneler, prisen er dog noget højere end dit budget, ca 12K og opefter. Men prøv at holde øje med tilbudene, måske kommer XE9005 ned i nærheden af dit budget, mener at det koster 9-10K pt.
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1503046255