Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af plysgaard
#263505
Hejsa

Har lige fået nyt Sony TV: XE80 med Android TV.

Når jeg ser TV og trykker på "home" går den ind på Android TV hovedmenuen, som den skal. Men TV billedet kører stadig i baggrunden og gør systemet sløvt... Hvordan slår jeg det tv billede fra når jeg er i Android menuen????
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#263517
Du kan ikke slukke TV-billedet hvis du det er den kilde du ser på. Du kan heller ikke slukke for billedet på en HDMI-kilde, hvis du åbner menuen.
Af thg
#263524
Har du hentet nyeste softwareversion 6.2671 for den gør virkelig underværker for hvor hurtigt menuerne glider?
Af plysgaard
#263527
Hvis man trykker på Google Play og så derefter på Home, så forsvinder billedet. Men det er jo lidt en omvej...

Ja der er opdateret til nyeste software version.
Af barslund69
#263562
Prøv at genstarte tv'et. Hold sluk knappen nede til tv'et slukker og genstarter det kan hjælpe
Af volkan
#263583
Synes også at Android tv system er lsngdolt. Jeg har lige købt mig en Sony xe9005. Man skulle tro jeg har haft den i flere år fordi den er lidt langsom. Det burde gå hurtigere til et nyt tv tænker jeg.
Af plysgaard
#263584
barslund69 skrev:Prøv at genstarte tv'et. Hold sluk knappen nede til tv'et slukker og genstarter det kan hjælpe
Tror du misforstår mig. Tv'et gør præcis det den er designet til, når Tv billedet kører i baggrunden. Jeg spørger bare efter om man har mulighed for at slukke dette baggrundsbillede når man er i Home-menuen.
Af Grandahl
#263586
Sony er generelt langsom e i menuer/smart tv. Har selv 2 af dem i husstanden og en LG og en Samsung. Sonyerne er langsomst, de har andre fordele, men der halter de.
Af nilsson
#263587
har haft en philips--syns nu ikke, det var så langsomt--en ting, jeg kunne rose var optage+afspille funktionen har et samsung ( ks 8005 ) bedre tv, men meget langsommere på netop det punkt
Af plysgaard
#263588
I forhold til min Nvidia Shield, så jo, den ER langsommere, men på ingen måde noget der irreterer mig. Specielt i Netflix appen der glider den rigtig smooth igennem menuen.

Og må sgu sige at jeg virkelig er overrasket over at man får så meget TV som man gør med XE80'eren for 4500kr!!!

- I vil nok spytte af mig når jeg siger at der er god lyd i den, for det er der selvfølgelig ikke i forhold til mit surround anlæg. men i forhold til mit 5 år gamle Sony TV, så er der virkelig god og mærkbar bedre lyd i!

Jah og billede mæssigt er jeg sgu også imponeret, jeg har ikke brug for mere! :)
Af Beckham
#263590
plysgaard skrev:
barslund69 skrev:Prøv at genstarte tv'et. Hold sluk knappen nede til tv'et slukker og genstarter det kan hjælpe
Tror du misforstår mig. Tv'et gør præcis det den er designet til, når Tv billedet kører i baggrunden. Jeg spørger bare efter om man har mulighed for at slukke dette baggrundsbillede når man er i Home-menuen.
Hvorfor er det at du vil have baggrundsbilledet væk? Jeg har en XE93 og Android kører hverken hurtigere eller langsommere når bagrundsbilledet er væk.