Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DanielPT
#263398
Hej alle.

Jeg har nok forvirret mig selv total ?
Jeg har en ps 4 sat til. Jeg kan læse at det er bedst at køre spil mode.
Men hvad for indstillinger skal man så bruge? Kan man bruge dem herinde fra på denne profiler også? Det jo hdr.

Mange tak.
Mvh Daniel
Af DanielPT
#263402
Og lige en ting når jeg i menuen på ps 4 sætter den til spil kan jeg så godt bruge de indstillinger herinde fra? Men de ændres vel når jeg starter et spil med hdr? ?
Brugeravatar
Af bbplayer
#263403
1. Du skal ind i indgangsmenu (Indgangsknap -> Alle input) , her finder du indgang for PS4, ændrer Ikon(Rediger ikon) til PC , så får du spil optimeret indgang uden en masse fidlifit de-aktiveret som motion og andet smart.
2. Vælg Spil profil på tv'ets billede tilstand.
Brugeravatar
Af bbplayer
#263408
DanielPT skrev:Mange tak for dit svar. Men jeg kunne bare læse at man fik højt input lag ved at vælge pc?
så læste du forkert :)

Nu flere tv finesser, nu mere lag, da tv jo skal gøre mere for at gøre billede pænere og langsommere visning af input.
Af DanielPT
#263409
Men kan har sat den til konsol og slået alt det med motion ting osv fra. Burde det ikke give det samme??
Af Kaktus-burger
#263412
bbplayer skrev:
DanielPT skrev:Mange tak for dit svar. Men jeg kunne bare læse at man fik højt input lag ved at vælge pc?
så læste du forkert :)

Nu flere tv finesser, nu mere lag, da tv jo skal gøre mere for at gøre billede pænere og langsommere visning af input.
Det er jo ikke korrekt? Spil-profilen giver dig input lag på ~ 21ms.

Påstår du, at PC-profilen giver dig lavere input lag? I så fald er du den eneste til at nævne det.

Desuden er TruMotion heller ikke en mulighed under profilen "Spil".
Af Kaktus-burger
#263421
Det dér er irrelevant, hvis han ikke skal bruge skærmen som monitor.

Pointen er, at "Game"-profilen ikke mere forkert at bruge end "PC", og at TruMotion alligevel ikke er valgbar i de to profiler.

Der er jo ikke grund til at forvirre DanielPT yderligere.
Af Hviid Gruppen
#263422
tror nu nærmere det er dig kaktus burger som måske også er lidt forvirret og tolker diverse input en anelse skævt
at 21ms er det laveste opnåelig fremgår uden tvivl i oversigten, og har jo ikke været til debat at gå lavere end dette' af åbenlyse årsager.(hvorfra får du det indtryk?)
-og tekstrubrikken gennemgår jo netop det aspekt som trådstarter spørger ind til i ovennævnte post
omkring input lag i PC mode.. :)
Af DanielPT
#263423
Jeg har sat til den "konsol" indgang. Sat den til "Spil/bruger" og slået alt ting fra "motion" osv.
Men hvordan de andre ting skal stå omkring OLED lys/farve temp osv er jeg lidt i tvivl om.

Mvh Daniel