Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Henrik R
#263299
Jeg har netop opdateret ATV'et til seneste release og sat Match Content (nye Range/Frame Rate properties on).

Umiddelbart har det forbedret visning af videoer fra Youtube markant men er der pros and cons andre steder ved at køre med dem "on"?
#263300
Nogle ulemper, som jeg har bemærket:
- Sorte skærme før og efter video
- Virker endnu ikke med Airplay, så det indhold man sender over tager frame rate fra det man foretog sig inden (f.eks. 24Hz hvis man lige har set film)
- Virker endnu ikke med screensavers, så ligesom ovenfor
- Noget indhold lader til at have forkert flag, så tvOS tror, at det er i en anden frame rate end tilfældet er. Det kan faktisk give dårligere afspilning end at køre det i 50/60Hz. Det er noget indholdsudbyderne skal rette i deres ende.

Men ellers synes jeg, at det fungerer fint nok. Det er den mest omfattende implementering af match frame rate hidtil. Næste skridt bliver HDMI 2.1, der kan skifte uden de sorte skærme.
Af bleed_blue
#263307
Henrik R skrev:Umiddelbart har det forbedret visning af videoer fra Youtube markant men er der pros and cons andre steder ved at køre med dem "on"?
Men man kan vel stadig ikke se Youtube i 4K på Apple tv4K?
Brugeravatar
Af bbplayer
#263309
Der findes ingen korrekt indstilling mere, kun en bedre.

60hz er hurtigere i brugerfladen når du navigerer rundt, hvor 24hz gør at den reagerer langsomt.

Når boksen automatisk selv switcher, så kan du ikke vælge nogen korrekt indstilling, da atv selv skifter til den som matcher til din afspilning.

Så 60hz til brugerflade(standard indstilling/korrekt), og autoswitch hz når du ser medier, så er du godt forberedt.
Præcis det samme gør man på PC, vælger den hurtigste hz, da skærmen så oftest bliver mere rolig, hvis din pc skærm understøtter det.