Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#263273
halløj!

jeg har haft mit nye tv mistænkt for at have en lav internethastighed, og nu har jeg så testet det.

jeg får 14,4 mb/s når jeg har et kabel i, og 7,8 mb/s når det er på wifi.
Til sammenligning får jeg 110 mb/s på min macbook når jeg sidder i samme rum som tv'et. Afstand fra tv til router er 30 cm.

Routeren er en apple time capsule.

Jeg kan ikke lige finde ud af hvad jeg skal gøre for at fixe det? Jeg har ikke flow tv og kører derfor viaplay mm. og jeg kan ikke se viaplays uhd programmer, hvilket er en skam.

Any ideas?
#263279
SThygesen skrev:Jeg kan ikke lige finde ud af hvad jeg skal gøre for at fixe det? Jeg har ikke flow tv og kører derfor viaplay mm. og jeg kan ikke se viaplays uhd programmer, hvilket er en skam.
Hvad skal du bruge den høje hastighed til, når du ikke har flow tv som netflix, C:D go, yousee eller andre udbydere på internet forbindelsen?

Så er det jo slet ikke vigtigt?

Det er jo internet hastigheder du opgiver og ikke lokal netværks test mellem tv og pc?
#263280
bbplayer skrev: Hvad skal du bruge den høje hastighed til, når du ikke har flow tv som netflix
Øh, Netflix har vidst ikke meget at gøre med flow tv.

Mht. Viaplay uhd, så virker det mig bekendt kun med Chromecast Ultra pt.
#263281
Min 2015 model har 100 Mbit netkort, mon ikke din også har det. Passer nogenlunde med dit throughput (12mb/s ca). Sæt den evt til en switch og tjek link speed (normalt indikeret med diode farve el lign).
#263291
Jacobndk skrev:
bbplayer skrev: Hvad skal du bruge den høje hastighed til, når du ikke har flow tv som netflix
Øh, Netflix har vidst ikke meget at gøre med flow tv.
Du må ikke forveksle flowtv med før internet men derimod fortolke flowtv til nutids tvkikkeri, som streaming tjenesterne som giver dig tv og serier når du vil se det, oveni live tv kanaler, og stadig begrænset af nogle af deres udgivelser når de vil frigive dem. Du kan så vælge hvornår du vil se det :)

Netflix giver dig endnu ikke tv kanaler i Europa men de giver dig masser af tv serier, og i nogle tilfælde tv serier du kan følge uge efter uge som følger beskrivelsen flow-tv

Betegnelse for tv udsendelser, der udsendes i en af tv kanalen/tv distributøren fastlagt rækkefølge

Så jo, netflix er flow-tv på nogle områder, bare transport metoden er ikke som i ældre tid.

edit: Ved nærmere granskning, så kan jeg godt give dig ret, for selvom netflix forsøger at styre hvordan du ser dit tv, så er det jo ikke dem der styrer dit tv program, som flow tv vist er hvad man mener, der har jeg så set lidt for langt frem, hvor Netflix lancerer live tv :)
#263295
bbplayer skrev:
Jacobndk skrev:
bbplayer skrev: Hvad skal du bruge den høje hastighed til, når du ikke har flow tv som netflix
Øh, Netflix har vidst ikke meget at gøre med flow tv.
Du må ikke forveksle flowtv med før internet men derimod fortolke flowtv til nutids tvkikkeri, som streaming tjenesterne som giver dig tv og serier når du vil se det, oveni live tv kanaler, og stadig begrænset af nogle af deres udgivelser når de vil frigive dem. Du kan så vælge hvornår du vil se det :)

Netflix giver dig endnu ikke tv kanaler i Europa men de giver dig masser af tv serier, og i nogle tilfælde tv serier du kan følge uge efter uge som følger beskrivelsen flow-tv

Betegnelse for tv udsendelser, der udsendes i en af tv kanalen/tv distributøren fastlagt rækkefølge

Så jo, netflix er flow-tv på nogle områder, bare transport metoden er ikke som i ældre tid.
Den normale betegnelse for flow-tv dækker vel netop over tv hvor udbyder bestemmer hvad forbrugeren skal se og hvornår - ala kanaler som DR1 osv. Flow Tv kan sagtens leveres via internettet som jeg mener at Telia gør, men det er ikke det samme som streaming hvor forbrugerne selv bestemmer hvad vedkommen vil se og hvornår. Netflix og viaplay er ikke flow-tv. Det er netop streamingens indtog som gør at vi hører så meget om at flow tv er død. At episoder udkommer forskudt er ikke flow tv, da de stadig kan streames hvor og hvornår forbrugeren ønsker det når de først er udkommet - modsat hvis de kun kan se søndag klokken 20 på DR1.

Det giver også mere mening i forhold til OP spørsmål omkring netforbindelse og UHD programmer som han ikke kan se.
#263298
MKjaer skrev:Den normale betegnelse for flow-tv dækker vel netop over tv hvor udbyder bestemmer hvad forbrugeren skal se og hvornår - ala kanaler som DR1 osv. Flow Tv kan sagtens leveres via internettet som jeg mener at Telia gør, men det er ikke det samme som streaming hvor forbrugerne selv bestemmer hvad vedkommen vil se og hvornår. Netflix og viaplay er ikke flow-tv. Det er netop streamingens indtog som gør at vi hører så meget om at flow tv er død. At episoder udkommer forskudt er ikke flow tv, da de stadig kan streames hvor og hvornår forbrugeren ønsker det når de først er udkommet - modsat hvis de kun kan se søndag klokken 20 på DR1.

Det giver også mere mening i forhold til OP spørsmål omkring netforbindelse og UHD programmer som han ikke kan se.
Enig, jeg mente bare at Netflix også styrer ens program, da flere programmer kommer ud som enkelte episoder, og de andre streaming tjenester har jo kun til forskel at de har arkiv og live-tv, det gør vel ikke begrebet flow-tv anderledes, hvis den måde du ser live-tv på , eller følger en serie netflix udgiver som de lyster. Jeg er dog enig i , der er betydelig mere fleksibilitet i nyere streaming end det gamle tv signal.-
#263313
Hvis vi skal holde betegnelserne stringente, så er alm. TV via en TV-udbyder flow-TV, og streaming-tjenester, hvor du selv vælger indhold uden at være tvunget til en given tidslinje IKKE flow-TV. Det forvirrer nok mere end det gavner, at begynde at argumentere for, at Netflix godt kunne kaldes flow-TV i bestemte situationer.
#263315
Jeg har et xe9005 har lige tjekket hastighed igennem Netflix
Får 43.54 med kabel og jeg har en 50/10 linie
#263323
Jeg tror næppe, det er din fladskærm.. Det lyder klart som en router-opsætning, der lige skal gennemgås igen. Jeg har desværre ikke erfaring med Time Capsule, men noget må æde af din båndbredde eller begrænse den til klienten, tænker jeg.

Hvilken udbyder har du?
#263354
har ikke det samme fjernsyn, men som ny bruger af Netflix 4k og med et nyt O-B7 in house
Har netop tjekket Netflix, og hvilke af mine wifi-signaler som spiller bedst igennem nogle vægge til routerne, har 2x 2.4ghz og 2x 5Ghz.
oplever besynderlig stor forskel om jeg er på 5G eller eller på 2.4ghz når jeg tjekker Netflix hastigheder
Begge 5G router channels ligger konsekvent på mellem 90 til 95mb/s på Netflix test din hastighed
(Bruger en ældre Netgear WNDR4300 router som har tilkoblet en relativ billig AC Xiaomi router iforlængelse
men når jeg forbinder via 2.4ghz på begge signaler ligger hastigheden omkring 1,5mb/s som virker helt væk, skal ikke kunne sige årsagen, men Netflix og 5Ghz ser ved første øjekast ud til at fungere markant bedre.

Ved kabel til TVet siger den 96mb/s, så glimrende wifi-reception der er på B7 når det kommer til 5ghz og Netflix.

så hvis du har adgang til 5ghz band og din måling af XE9005 fx er via 2.4ghz så prøv 5ghz, men så igen selvom 5ghz skulle perform bedre, så vil det næppe overgå din begrænset performance ved en kablet-forbindelse..
ER der slet ikke nogle Android apps kva webastigheder for netop Android TV, så man kan holde Netflix ude af ligningen.??
#263360
Hviid Gruppen skrev:har ikke det samme fjernsyn, men som ny bruger af Netflix 4k og med et nyt O-B7 in house
Har netop tjekket Netflix, og hvilke af mine wifi-signaler som spiller bedst igennem nogle vægge til routerne, har 2x 2.4ghz og 2x 5Ghz.
oplever besynderlig stor forskel om jeg er på 5G eller eller på 2.4ghz når jeg tjekker Netflix hastigheder
Begge 5G router channels ligger konsekvent på mellem 90 til 95mb/s på Netflix test din hastighed
(Bruger en ældre Netgear WNDR4300 router som har tilkoblet en relativ billig AC Xiaomi router iforlængelse
men når jeg forbinder via 2.4ghz på begge signaler ligger hastigheden omkring 1,5mb/s som virker helt væk, skal ikke kunne sige årsagen, men Netflix og 5Ghz ser ved første øjekast ud til at fungere markant bedre.

Ved kabel til TVet siger den 96mb/s, så glimrende wifi-reception der er på B7 når det kommer til 5ghz og Netflix.

så hvis du har adgang til 5ghz band og din måling af XE9005 fx er via 2.4ghz så prøv 5ghz, men så igen selvom 5ghz skulle perform bedre, så vil det næppe overgå din begrænset performance ved en kablet-forbindelse..
ER der slet ikke nogle Android apps kva webastigheder for netop Android TV, så man kan holde Netflix ude af ligningen.??
Men hvorfor overhovedet benytte Wifi, når han allerede har forbindelse med et kabel? Kablet netværk kører immervæk hurtigere og mere stabilt.