Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DK
#263227
Hej alle

Mit Samsung UE46D8005 er begyndt at få tynde vertikale striber ned igennem billedet. Det er blevet værre henover de sidste par måneder (også en del værre end billederne viser). De er meget tydelige på lyse baggrunde - især grøn.
Vertikale striber - 1.jpg
Vertikale striber - 1.jpg (106.95 KiB) Vist 872 gange
Vertikale striber - 2.jpg
Vertikale striber - 2.jpg (126.09 KiB) Vist 1634 gange
Striberne er der uanset om jeg ser TV (Coax), streamer igennem ChromeCast på HDMI eller Playstation over HDMI, ligesom at de også er der, hvis jeg fjerner alle kilder, der kører over HDMI. De er der også hvis jeg åbner Menuen på TV'et.

Hvis TV'et er slukket i 2-3 dage (hvilket kun sker yderst sjældent), så forsvinder striberne (næsten helt) i én dags tid, hvorefter at de kommer igen.
Striber væk 1 - slukket 3 dage.jpg
Striber væk 1 - slukket 3 dage.jpg (57.93 KiB) Vist 872 gange
Striber væk 2 - slukket 3 dage.jpg
Striber væk 2 - slukket 3 dage.jpg (100.8 KiB) Vist 872 gange
Jeg har forsøgt de forskellige løsningsforslag, som jeg hidtil har kunne finde, dog uden held:
  • Sikre at det ikke er HDMI kilder som har indflydelse
  • Trykke forskellige steder på bagpanelet, under skærmen mv.
  • Sikre at konnektorer på kabler sidder korrekt og at stik er rene
  • TV'et er for nyligt tilsluttet en nyetableret stikkontakt og er ligeledes kommet op på et vægophæng, hvilket jeg har læst kunne have indflydelse, men TV'et virker efter at have været slukket og har samtidig også problemet når monteret på fod.
Der er ligeledes en video som viser at man skal trykke på connectorer under tv'et, men jeg har desværre ikke kunne tilgå dem, da jeg uheldigvis fik kværnet en af de bitte små skruer, som skal løsnes for at tilgå dem (og opgav for ikke at ødelægge mere).

Er der nogen som er bekendt med problemet og som har en god idé?
#263237
Det er muligt, at udskiftning af ét af de to main-boards kunne løse problemet, men jeg vil tro, at omkostningen overstiger prisen på et tilsvarende nyt. 46" er dog ikke lige den gængse størrelse på TV i dag, så det kan måske blive et problem at ramme samme format.
Af DK
#263246
Hej Torben. Ja, hvis omkostningen kommer i nærheden af, eller ligefremt overstiger, et nyt, så bliver det et helt nyt TV i stedet for :) Det ville også være ærgerligt at betale i dyre domme for et nyt mainboard, hvis det viser sig at det alligevel ikke var dét som var problemet. Der er plads til større størrelser på væggen, ligesom at vægophænget kan håndtere det, så det går at det ikke lige bliver 46".

Det undrer mig dog, at det synes at fungere fint i ca. 1 dag efter at der ikke har været strøm til i 2-3 dage.