Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hansen67
#263092
Jeg var lidt naiv og troede at et 65” Oled eks LG B7 kom ned omkring kr. 15.000,- eller et Samsung Q7 ned omkring kr. 12.000,- til BF. Det gjorde det jo ikke, så der blev ikke noget tv handel fra min side på BF.
Faldt efterfølgende over dette Philips UHD TV 65” 65PUS8102, der var sat ned fra kr. 19.999,- til kr. 11.111,- (og nej jeg ved godt det ikke har noget med Oled eller Qled at gøre…) Det har fået nogle fine anmeldelser og jeg besluttede at købe det til de kr. 11.111,- på Bilka.dk inkl. Philip Hue Startkit. Prisen blev i mellemtiden sat op til de kr. 19.999,- igen, inden jeg fik trykket på køb. Jeg skrev til Bilka.dk d. 29/11 og fik lov at købe tvét til de kr. 11.111,-, dog først med levering d. 15/12 (god service).
MEN nu er prisen sat ned fra de kr. 19.999,- til nu kr. 11.777,-! med levering 2 dage efter bestilling. Skriver og ringer så til Bilka igen, for at få fremrykket min levering, da tvét nu er på lager. Leveringens datoen kan ikke laves om, er svaret punktum. Jeg kan vælge at annulere min ordre og lave en ny, så vil jeg have tvét om 2 dage!!! Det er jeg selvfølgelig ikke interreseret i, da prisen er højere nu (kr. 666,-) og kampagnen med Philips Hue startkit er slut. Er det bare mig der er et uforstående brokhovede, der ikke kan forstå at leveringen ikke kan fremrykkes, da tvét nu er på lager???

En helt anden ting. Det virker på mig lidt mystisk at prisen svinger fra 19.999,- til 11.111,- til 19.999,- til 11.777 på mindre end en uge. Er det en urealistisk høj normalpris man har sat, for at få det til at ligne et, måske, lidt for godt tilbud, eller….?

Da det købes på Bilka.dk, hvor de reklamere med at man kan returnere julegaver til 31/1-2018! (hvilket også må gælde for mit køb) så er der vel ikke nogen risiko. Svare tv’et ikke til forventningerne, eller kommer der er super tilbud i januar på et 65” Oled, kan jeg vel returnere tv’et til Bilka?
Brugeravatar
Af bbplayer
#263093
Pas på: Henter du tv i butikken, så har der lige været en anden tråd, om tabt returret, så den julegaranti får du ikke hvis du henter det i butikken. Den gælder kun ved uåbnet varer mener jeg og prøver du tv, så ryger den (ved afhentning i butik, igen)

Men at priserne svinger er intet nyt, elgiganten gør dog normalt det at de holder den høj i 4-5 uger, før ombudsmanden ser prisen for værende normal pris. Og blackfriday var for de fleste endagstilbud og var ikke at se på pricerunner statistik f.eks eller andre sider som holder styr på priser.
Af Hansen67
#263096
Har med gru, læst om Bilka købet med pixelfejl. Men jeg har jo netop bestilt på Bilka.dk og forventer at jeg kan prøve tv’et og selvfølgelig beholde det, hvis det er super, eller returnere det hvis det modsatte er tilfældet!
Brugeravatar
Af bbplayer
#263100
Bare du ikke lader dig overtale til at afhente i butik, pga. uforudsete problemer som den anden kom ud i, det kan jo være en strategi fra bilka's side , kunne man da tro... ;)

Kan det tænkes at leverandør som giver HUE sæt med, ikke er samme som leverer tv uden det sæt? Så har de jo med god grund lov til at adskille de 2 typer leveringer. Det må da være værd at vente selvom der går lidt dage, hue sættet koster da også lidt, afhængig af version.
Af radapo
#263116
bbplayer skrev:Pas på: Henter du tv i butikken, så har der lige været en anden tråd, om tabt returret, så den julegaranti får du ikke hvis du henter det i butikken. Den gælder kun ved uåbnet varer mener jeg og prøver du tv, så ryger den (ved afhentning i butik, igen)
Har du et link til den tråd? Kan ikke finde den under "seneste emner".
Af GunMetal
#263215
@hansen67 - priserne er skruet godt op på 8102 og den bør ikke være højere end de cirka 11-12k :-)
Jeg ville være forsigtig med at købe hos dem uanset hvad, bilka laver nemlig det trick på tv, at de sætter et klistermærke på med "hvis du vil returnere produktet, må denne forsegling ikke være brudt!"
Hvis du har mit forløb med i rygsækken og ikke tænker, at det sker for dig, så kan du roligt købe på nettet.

Jeg har i dag fået afhentet mit TV af Philips og vi må se det videre forløb :-)

@BBplayer - det er philips, der sender HUE sættene ud efter de 14 dage.
Jeg krævede nemlig at få dem med i butikken, da jeg afhentede, men tilbuddet gjaldt jo kun for webordre.
Jeg insisterede grundet hele min sag og de samlede et sæt til mig i butikken(som undtagelse) og forklarede mig bagefter, hvor heldig JEG havde været, for de måtte hverken give sådan et sæt ud i butikken eller holde et TV til en 11k pris, når det kostede 20k i butikken.
Bilka er fuld af fidusser.

Philips kundeservice har som udgangspunkt ikke meget mere styr på tingene, men med et sammenlagt timeforbrug fra min side omkring 10-15, så har jeg nu fået sendt tv'et afsted.
Det skulle have været afhentet i fredags, men da vognmanden ringede krævede han en person, der kunne hjælpe ham med at få det ned, ellers kunne han ikke tage det med.
Jeg var ikke hjemme og min kæreste har ramt terminsdag på graviditeten i dag, så det var ikke en mulighed.
Derfor måtte vi fikse det her til morgen. Han kom som aftalt og alt var fint, men for pokker da.... De kan da ikke forvente, at alle de skal hente tv hos kan hjælpe dem ned med det?
Tænk hvis jeg havde givet min gamle mor et 75" tv og hun ikke havde mig, så kunne hun ikke få det afhentet, fordi hun selv skulle hjælpe ned med det?
jeg synes sgu, at hele sagen har været tosset, men hvis jeg får et tv tilbage, der er 100%, så tager jeg det som en oplevelse og en påmindelse om, at jeg ikke køber i Bilka igen :-)
Af PeterD
#263226
Dansk Supermarked er generelt nogle røvere i alt hvad de foretager sig.

Kvaliteten står ikke mål med prisen..

Elektronik: Check Pricerunner.dk først..

Dagligvare: Overvej om det ikke ER billigere (eller bedre kvalitet for prisen) i Lidl, Aldi og Rema.
Brugeravatar
Af bbplayer
#263271
LarsCJ skrev:Blot til almen info: Man taber_IKKE_ sin returret, hvis man bestiller online og afhenter i butik.

https://www.forbrug.dk/artikler/forbrug ... -ehandler/

(se sidste afsnit)
Jo, når websiden skriver , varen er reserveret. og du betaler den i butikken, så ryger den regel.

Det du henviser til er en købs aftale, som fuldbyrdes ved afhentning af købt vare i butikken, det er ikke det bilka.dk gør.

Bilka's (og elgigantens hent i butik) metode:
Varen er ikke reserveret endnu
Bemærk at varen ikke er reserveret til dig, når du lægger den i indkøbskurven. Varen bliver først reserveret, når du kommer til kvitteringssiden for dit køb.