Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JHN
#263228
Hej.

Jeg glæder mig til, hvis eller når der kommer OLED TV, som er betydelig under 55 tommer. Jeg håber, at sådanne TV bliver relative billige.
Jeg sidder ca 3 meter fra mit TV og er glad for mit TV på 40 tommer. Og det vil være grimt, hvis jeg jeg får et TV på 55 tommer i min lejlighed.

Kærlig hilsen
Jan Hervig Nielsen
Ejer af et 40 tommer Full HD TV
Af jake51
#263241
Jeg ville absolut ikke have en ny LED-skærm pga. clouding
Så måtte jeg acceptere 55 tommers OLED... men ville nu ønske den var 50"
Af bleed_blue
#263262
Helt enig. Når jeg ser film/tv-serier eller sport er oplevelsen bare så meget bedre med skærm i størrelse large (65" i mit tilfælde). Der må være nogle, der endnu ikke har set lyset, men det kommer nok en dag.
Af lennon
#263267
Der er bare nogle,som foretrækker "Bo Bedre" i stedet for for bedre billedoplevelse . . . Og respekt for det .
Brugeravatar
Af bbplayer
#263268
lennon skrev:Der er bare nogle,som foretrækker "Bo Bedre" i stedet for for bedre billedoplevelse . . . Og respekt for det .
Og nok derfor nogle synes en motorcykel er fed og andre køber biler :) Sådan kan man jo heldigvis fortsætte og vi er heldigvis stadig forskellige og kan ikke lide de samme ting, selvom andre forsøger at fortælle os det er bedre.
Af wiso
#263301
Kaktus-burger skrev:2 meter vil da være den optimale afstand.
Til 55"?
Ikke for mig!
Og heller ikke ifølge producenterne selv. Men du må selvfølgelig kigge på den størrelse du vil.
Af wiso
#263303
Martin Sjøstrand skrev:
wiso skrev: Forstår til stadighed ikke hvorfor det er sådan. Ja ok, der er en som skriver det har med efterspørgslen at gøre. Det må jo så betyde de fleste mennesker enten bor stort og dermed har plads til en stor skærm, eller køber et der i virkeligheden er for stort (hvilket jeg stadig finder underligt).
Hvem har besluttet at folk køber FOR store tv... dig?

Vi har ikke oceaner af plads. Lille stue, 3,5 meter til skærmen, og vi har en 65” OLED hængende, og den er på ingen måde for stor. Selv min kone der ikke går op i den slags, og som mente den var voldsom, har vænnet sig til den, og syntes det er rigtig skønt at se film på. Sidder du så også i biografen og siger “nej nej nej, det er jo ALT for stort det her”?

Altså med mindre du taler ud fra et helt personligt indretnings/design-aspekt, så holder det da ikke at sige folk køber for stort.... det gør da alt andet lige oplevelsen sjovere... lige som i biffen.
Jeg syntes det er for stort til den afstand. Fungere det for dig, er det fint.

I biografen sidder jeg altid på bagerste række. Alligevel tænker jeg faktisk ofte på jeg syntes lærredet er for stort (alt efter hvilken biograf og sal). Man sidder jo og drejer hovedet ...
Senest rettet af wiso 12. dec 2017, 06:35, rettet i alt 1 gang.
Af wiso
#263304
MickDK skrev:
wiso skrev:Det hænder når jeg er ude at gå tur om aftenen og i forbifarten kommer til at kigge ind af et vindue (jeg går ikke og lurere, man kan uden at tænke over det komme til at dreje hovedet når man går forbi). Kan mindes jeg mere end en gang hen ad vejen har set en væg der næsten er fyldt helt ud af en kæmpe skærm - og en person der sidder to meter væk og glor på den. Ja undskyld mig, men det finder jeg komisk ...
Grin du bare. Jeg finder det komisk at folk køber små skærme. Ville ønske at man kunne købe 100" OLED til en rimelig pris. Indtil da sidder jeg 1.5m fra mit 65" når jeg skal nyde film eller naturoplevelser. Det er en HEL anden fornemmelse af at "være der selv" som jeg absolut ikke vil undvære. Målet for mig er væg-til-væg skærm :)
"
Det er en HEL anden fornemmelse af at "være der selv"
Ja, 1½ meter væk fra 65", så det være som at "være der selv"... :D
Af wiso
#263305
bjensen skrev:wiso,
Jeg mener at have en god forståelse for din situation.
Jeg kom selv fra at have anvendt en 27" monitor i hmmm 8 år inden jeg så for nylig skiftede til et midlertidigt 49" Sony (som egentlig virkede OK, det kommer videre til en kollega) og nu 55" OLED.
Egentlig ville jeg ikke have det så stort men jeg konstaterede hurtigt at de mindre modeller var crap.

Hvis jeg stadig havde normale TV kanaler så mener jeg at selv de 49" er for stort, normalt TV med ynkelig opløsning og tv reklamer gør det altså skidt i storformat.

Hvis du kan frigøre dig af kabel og går all-in på kilder i god kvalitet så kommer støttelsen til sin ret. 4K opløsningen imponerer mig ikke rigtigt på 49", men HDR er fedt. Udfordringen er så at industrien næsten kun skubber HDR ud sammen med 4K.

Så er giga skærm nødvendig? Min ydmyge holdning: Nej ikke hvis vi kunne få lækkert HDR indhold i normal 1080p opløsning. Men det er ikke den vej universet peger.
Fremtiden siger 4K og i dét lys er 55" OLED utvivlsomt en oplevelse, også når jeg sidder 190cm fra skærmen.

Køb køb køb. :)

Forstår hvad du skriver. Kan alligevel ikke overbevise mig selv om jeg skal have noget i den størrelse. Er i mine øjne meget der taler imod.