Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#263050
Hej.

Anmeldelsen af Samsung mu7005 her på siden virker meget negativ. Alligevel er den under "købsanbefalinger". Den kan lige nu fås i Power til 5555 i 49'.

Jeg vil har et 8-9 år gammelt 32' tv. Og jeg har kigget efter nyt TV det sidste halve års tid, men får aldrig gjort noget. Vil jeg fortryde at anskaffe mig mu7005? Min store drøm er sony 49XE9005, men det skal være på bud der er omkring 7.000, ellers er det for dyrt for mig.

Hvad er grunden til, at I har samsungmu7005 på anbefalingslisten, selvom I virker så negative over den? Jeg skal mest bruge den til sport, ps4 (bare noget casual gaming) og så lidt film. Vil den dårlige HDR ødelægge oplevelsen med TV'et?

Vil jeg forbyde, at jeg ikke venter til man kan få bedre skærme til rimelige priser? Vil I skyde på, at der er et bedre TV (42-49') som på bud kan anskaffes i prislejet 5-6k.

Det var mange spørgsmål! Men det vigtigste jeg vil høre, er selvfølgelig bare et kort svar på, om I kan anbefale at jeg køber det til 5555. :)

Håber ikke der er for mange lignende emner. Tak på forhånd.
#263053
Naej..

Det kommer selvfølgelig and :) på om der kommer nogle gode tilbud her i januar måned..Inden de nye modeller kommer i marts/april..

Her er de også lidt lunkne..Det er ikke noget dårligt tv..

https://www.inputmag.dk/anmeldelse-samsung-eu557005/

Kan er der overhovedet nogle bagbelyste tv tilbage? Kantbelyst gør skærmen tyndere men gør ikke noget godt for billedkvaliteten.
#263054
Samsung MU7005 til 5555 er et ganske fint bud på nyt tv. Du vil i hvert fald nok få et stort løft i forhold til dit gamle 32" tv. Ja, XE9005 er da helt klart et bedre tv, da det er bagbelyst og med lokalstyring af lyset, hvilket er et must i forhold til HDR. Men hvis du ikke har de vilde planer om at se HDR materiale, så kan det jo være fuldstændig lige meget.

Hvis du ser meget fodbold, så kan du overveje Sony XE8505 også. Sony er kendt for at være bedst når det kommer til håndtering af hurtige bevægelser som i f.eks. sport.
#263055
Jeg mener ikke vi er mere negative overfor MU7 end hvad rimeligt er prisen taget i betragtning. Skærmen høster en højere karakter end eksempelvis XE85 fra Sony, som ellers er en populær model. Skærmen er dog ikke velegnet til HDR, hvor Samsung ikke rigtig har nogen skærm på markedet, som virkelig rykker på dette punkt.
#263057
radapo skrev: Min store drøm er sony 49XE9005, men det skal være på bud der er omkring 7.000, ellers er det for dyrt for mig.
Der er håb.Jeg købte et Sony 55XE9005 til 7775KR i oktober,men har ikke set 49XE9005 på tilbud.Og er sikker på 55XE9005 kommer ned i dit leje.
#263058
Tusinde tak for de gode svar.

Torben, jeg går ud fra at skærmen var væsentligt dyrere da i anmeldte den, end de 5555 den kan fås til i denne weekend (I anmeldte den selvfølgelig også i 55' og ikke 49').
Men med udgangspunkt i den tilbudspris, vil du så mene at det er en af de bedste skærme man kan få i det prisleje?
#263059
Bent odense skrev:
radapo skrev: Min store drøm er sony 49XE9005, men det skal være på bud der er omkring 7.000, ellers er det for dyrt for mig.
Der er håb.Jeg købte et Sony 55XE9005 til 7775KR i oktober,men har ikke set 49XE9005 på tilbud.Og er sikker på 55XE9005 kommer ned i dit leje.
Aha. Jeg var også fuldstændig klar, på 49xe9005 på BF. Men den blev desværre helt forbigået. Det kan selvfølgelig også betyde at de stadig har en del på lager. Så måske skal jeg bare være tålmodig og holde øje med dens prisudvikling. :)
#263060
Kiggede på MU7005 og Sony XE85, endte dog med et Sony XE90 da det var det der kom på tilbud og har super glad for det! :) Havde det ikke været på tilbud, nuppet et af de første 2, ser ikke fodboldt, så om det var det ene eller det andet var same same.