Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#263084
37.500 (plus nævneværdige forsendelsesomkostninger)

Ville altså starte herhjemme og prutte om prisen (tror der er relativ stor chance at du kan finde en forhandler der vil være med på beatet i det leje, upåagtet en del højere retail-pris.)

Læg kortene på bordet og sig som det er, at du vil købe et W7 og kva prisen i Tyskland, vil du købe derfra og gerne med links og saglige argumenter' - så en given dansk-forhandler kan validere at du er sandfærdig, og du alt andet lige ville foretrække det danske marked da det vil være nemmere..

W7 ligger iflg pricerunner pt meget tæt på releasepris fra marts (hvor prisen hed 65k 5/3-17), og har slet ikke taget den prisreduktion som vi har set på andre modeller.
Ikke mindst B7' som jeg selv har købt og som startede ud på 30k i April, og som blev solgt i et heftigt stort antal med heftige -67.5% prisreduktion igennem 3 dage sidst i Oktober til alle der ønskede (9777).

Det kan man selvfølgelig ikke bruge til en flyvende fis på netop W7 (65k -67.5% = 21k yehaa ville godt nok være herligt) men det er jo deres flagskip af en wallpaper-model og ganske exclusiv men det burde alt andet lige være nemmere at knalde høje procentafslag af' jo mere der er at give af fra start, men tror ikke det er helt hen i skoven at tjekke danske-forhandler for om noglen af disse er villig til at sælge W7 til lige under 40k hvis de kan fornemme at der vitterlig kunne være et reelt salg i støbeskeen og samtidig kan fornemme at enten sælger de til dig' eller også går salget til en forhandler i Tyskland.
W7 har som bekendt været en del lavere, var nede i 30k ved køtilbud sidst i oktober (dog stærkt begrænset) og igen til 35k under BF2017 til alle der ønskede at købe.
Held og lykke, ihvertfald et imponerende monstrum af et OLED panel.
#263089
Jeg ved godt man kan vente sig gammel, men når det er meldt ud at ces vil handle ret meget om wallpaper-oleds fra højre og venstre, kunne man så ikke godt forestille sig at man gav en hulens masse penge for et W7 nu, og de priser så relativt hurtigt raslede ned efterfølgende, når det wallpaper bliver det helt store næste år, og pludselig ikke er så ekslusivt... forstået på den måde, at det selvfølgelig ikke bliver mindre lækkert, men der er en hel del flere modeller på markedet, fra forskellige producenter.

Det var bare en tanke, og jeg ved som sagt godt man ikke kan vente altid, fordi der HELE tiden er noget nyt lige om hjørnet.... bare lige her tænker jeg at man måske brænder nallerne i de her måneder?
#263091
Jeg synes det giver fin mening at vente, nu hvor de nye skærme så småt begynder at blive introduceret. Det kommer sandelig også an på, hvor presserende ens situation er. Hvis din nuværende skærm intet fejler, kan du da godt vente og se, hvad 2018 har at byde på - og ikke mindst hvordan priserne justerer sig på 2017-modellerne.
Brugeravatar
Af bbplayer
#263094
Hvis man ikke gad købe på black friday tilbud til det halve, eller ved åbningstilbud, så kan man vel også vente og se hvad 2018 byder. Det mener jeg ikke skulle være så svært, når man kan springe de andre gode tilbud over.

De 37.500 er med tysk moms, husk, finder du en butik som sender til Danmark, og i forvejen gør det ofte nok(salg er over 300k+), så betaler du dansk moms, og dertil altså 6% mere mener jeg. Så du kommer lidt højere op og ser det først når du skal trykke betal, hvor de har beregnet slutpris.
Af Antaeus
#263106
Da jeg i sin tid købte mine højttalere fandt jeg dem billigt i Tyskland. Jeg ringede så til en dansk forhandler som havde nøjagtig det samme 5.1 sæt, men til en langt højere pris. Jeg fortalte at jeg hellere ville købe hos dem, men de måtte kunne forstå at jeg ikke ville give adskillelige tusinde kr. mere i Danmark vs i Tyskland. Det endte med at de tilbød sættet til den samme pris som i Tyskland og jeg købte dem hos den danske forhandler i stedet.
Af lennon
#263138
Jeg tror så ikke på,at i får handlet en Dansk butik ned i nærheden af 37k . Og jeg kan tilføje,at en Mediamarkt - lige syd for grænsen- for nyligt havde prisen helt nede i ca 30k . Altså 33k til benzin og timeløn sammenlignet m DK vejledende. . ! Spørgsmålet er måske snarere om LG som udgangspunkt forlanger en kunstig høj pris pga "premium/signature" troværdigheden . .?
#263140
lennon skrev:Spørgsmålet er måske snarere om LG som udgangspunkt forlanger en kunstig høj pris pga "premium/signature" troværdigheden . .?
LG forlanger da ikke noget? Forhandlerne bestemmer da selv, hvordan de vil prissætte.
Af Thomash1234
#263353
Hej alle, mange tak for jeres svar! Vides det hvornår nye modeller ca. kommer til salg i 18? Sidder pt. på et 40" Samsung med nogle år på bagen og har efter flyt alt for langt til så lille en skærm, så tålmodigheden er begrænset :-)
#263368
De plejer at rulle ud omkring maj. Hvis det er mere specielle modeller, så kan de dog godt være forsinkede. Men husk på, at prisen vil være noget højere end de modeller de tager over for.