Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#262794
J.Rath skrev:
Kaktus-burger skrev:Personligt vil jeg ikke kaste 6K+ efter en brugt KS8005. Og så er den endda "kun" i 55". Det er for dyrt.

Hvorfor sparer du ikke bare op til en bedre skærm?
Fordi nu var muligheden der. Jeg ville gerne have et OLED, men det koster så også det dobbelte, hvilket er lidt urealistisk for mig.
Er det urealistisk for dig at spare op?

Jeg forstår ikke helt det logiske i at kaste over 6000 kroner for en brugt 55" LCD, som ikke kan vise HDR i tilfredsstillende grad.

Sparer du op til en bedre skærm, skal du heller ikke tænke på at opgradere inden for en overskuelig fremtid.
Senest rettet af Kaktus-burger 5. dec 2017, 15:11, rettet i alt 1 gang.
Af J.Rath
#262795
Kaktus-burger skrev:
Er det urealistisk for dig at spare op?

Sparer du op til en bedre skærm, skal du heller ikke tænke på at opgradere inden for en overskuelig fremtid.
Selvfølgelig ikke, men 12.000 kr. kontra 6.000 kr. Det vejer tungt i mit hoved.
Desuden har jeg fået et bud på mit eget på 1.500 kr. af en kammerat. Så tænkte det hvis jeg kunne få et større og bedre fjernsyn for under 5.000 kr. her og nu så var det attraktivt.
Af Grandahl
#262799
Hvis du er nødsaget til at vælge nu, ville jeg klart gå med den LG OLED fremfor KS 8005, billedkvaliteten er altså rigtig god på OLED
Af J.Rath
#262801
Grandahl skrev:Hvis du er nødsaget til at vælge nu, ville jeg klart gå med den LG OLED fremfor KS 8005, billedkvaliteten er altså rigtig god på OLED
Jeg er jo heldigvis ikke nødsaget til det. :)
Men 4K og HDR til AppleTV 4K og PS4 (opgraderer til PS4 pro senere) er et must tænker jeg.

KS8005 er bare anmeldt ret positivt herinde synes jeg. Så tænkte det var et fornuftigt køb.
Af Grandahl
#262804
KS har et rigtig godt panel med god billedkvalitet, det var et rigtigt value for Money hit sidste år.. Men HDR er ikke godt på den, du vil aldrig komme til at bruge HDR på den alligevel tænker jeg.. Derfor er LG’en bedre billedmæssigt selvom Samsungen er god
Af PeterD
#262806
Grandahl skrev:KS har et rigtig godt panel med god billedkvalitet, det var et rigtigt value for Money hit sidste år.. Men HDR er ikke godt på den, du vil aldrig komme til at bruge HDR på den alligevel tænker jeg.. Derfor er LG’en bedre billedmæssigt selvom Samsungen er god
OLED ER bare BEDRE end LCD.

KS er vel også udgået (2016) og MU er 2017 modellen.

Sony skulle være lidt mere strikse med at opdatere deres modeller.

Sony fører pt på opdateringer med Android 7.0 der ruller ud til 2015-serien i år.

Value 4 Money i 2017 er

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1495007390

55" til 5200 Kr hos Power.

http://m.pricerunner.dk/pl/2-3802864/TV ... ign-Priser

Hvis du vil have bagbelyst zonestyret skal du op i en anden klasse omkring de 10.000 kr
Af Grandahl
#262807
Peter han ved godt KS er sidste års model, hvis du læser tråden har han overvejelser om at købe brugt, hans dilemma er at han gerne vil have HDR, der hjælper du jo ham heller ikke ligefrem ved at fremføre XE85 vel.

Læs tråden
Brugeravatar
Af bjensen
#263197
Find ud af hvad du egentlig vil have, vent til der er guld på kontoen, og køb på tilbud.
Konceptet hedder "endelige løsninger", det er billigst OG giver mest livsglæde i længden.

Det er for dyrt i længden at købe det som lige nu er "godt nok" når så du alligevel skifter det ud før tid. :)