Debat og råd om tv-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærms-tv
Brugeravatar
Af GunMetal
#265235 Så kom der endelig "godt" nyt.
Jeg har nu brokket mig hos Philips, der har deres kundeservice siddende i Barcelona uden den store mulighed for at gøre noget - andet end at rykke deres hovedkontor i danmark, som kan ikke kan få lov til at snakke med.
Efter 5 dage kom der svar og jeg får ombyttet mit tv til en identisk model eller en nyere med lignende spec.
Jeg må sgu indrømme, at jeg har mistet lidt at glæden ved skærmen grundet omstændighederne, da den har givet mere irritation end glæde.(har brugt den i et par dage efter den kom tilbage og siden jeg fik den tilbage fra rep, så har der været en masse clouding på den, som har gjort det endnu mere frusterende!
Jeg håber dog, at jeg kan finde glæden igen, når jeg får den nye skærm, der forhåbentlig ikke har nogle fejl! :-)
Jeg giver en opdatering omkring forløbet herfra, når den nye skærm er leveret.
Brugeravatar
Af GunMetal
#265658 Ghidora - Jeg skal ikke kunne sige, hvad der er sket, men der er flere relativt store områder, hvor den nu minder mere om en middelmådig kantbelyst skærm.
Den var tidligere ikke tydeligt med mindre man virkelig ledte efter det fra siden, men nu kan det ses, hvis man sidder direkte foran tv'et.
Det er ikke horribelt, men det er ikke som før, desværre.

Der er kommet nyt i sagen.
Jeg har været en rigtig irriterende kunde, når jeg har ringet til philips utallige gange i løbet af en dag.
Deres support sidder i Barcelona og har ikke mange knapper at trykke på.
Alt skal sendes videre til deres "kommercielle afdeling" der heller aldrig har svar på noget som helst. De sender derfor tingene videre til hovedkontoret i danmark, som man ikke kan få lov til at snakke med.
Jeg blev efter 4 dages ventetid, hvor ingen kunne fortælle mig, hvornår der ville komme en ny skærm og at jeg "skulle være glad for, at jeg havde en skærm, der virkede?!?!?!?!"
Jeg blev rasende og endte med at måtte vente endnu længere, fordi de tilsyneladende har gang i et nyt projekt med deres servicepartner om, at de kan begynde at bytte skærmene for dem. Det fungerer ikke i praksis lige nu, da jeg blev lovet en levering samme tid/sted og vognmanden ikke ville komme, før han havde et nyt klar.
Det skete selvfølgelig at vognmanden ringede tirsdags og spurgte, hvad tid han kunne hente tv'et, da jeg spurgte om han havde det nye med fik jeg svaret "det er vi ikke informeret om".
Jeg bad ham derfor om at lade være med at komme og ringede IGEN til philips.
Philips skulle nu holde møde med Infocare omkring den nye måde at gøre tingene på og jeg måtte pænt vente igen...
Jeg ringede så i går aftes og bad om en opdatering fra mødet, men denne gang blev jeg tilbudt en ny løsning.
Jeg kan få mine penge retur - WUHU!
Jeg takkede pænt ja og det kommer nu til at udspille sig således.

Infocare henter tv'et hos mig
Når det er blevet tjekket hos dem, så udsteder philips en kreditnote til Bilka Fields.
Jeg skal så tage det papir under armen og køre til Fields(det kan ikke lade sig gøre i en butik tættere på mig, da det er købt i fields) - Jeg blev guidet ud hos Fields, fordi de annullerede min oprindelige webordre.
Når jeg så kommer derud, så siger de, at de vil give mig pengene retur.

Jeg tvivler meget på, at det kommer til at ske uden problemer, men nu er min næste udfordring at få et nyt tv.
Jeg overvejer at spørge om et nyt 8102, fordi jeg egentlig var tilfreds med skærmen, men orker næsten ikke Bilka/philips.

Jeg lagde en bestilling på XE90 75" til 18.888kr black Friday og nu er det lidt surt, at jeg ikke tog den skærm.
Jeg står nu med en kæreste på barsel, der er lidt irriteret over situationen, da jeg skal bruge så meget tid på det samt at vi ikke længere har et TV.

Vi må se, om jeg får pengene retur eller om de finder en måde at lave ged i den igen :-)
Brugeravatar
Af Basto
#265671 Pyha infocare havde jeg også meget bøvl med da jeg havde et Philips tv.
Umulig at kommunikere med dem.
Og det blev også enden på Philips i mit hjem.
Mvh Michael
Brugeravatar
Af GunMetal
#265691 Basto - jeg skulle hilse fra philips supporten og sige at de også var meget trætte af dem!
Det var under al kritik, da jeg fik mit tv tilbage.

Jeg har taget en beslutning, da jeg har muligheden for at købe et nyt 8102 grundet et black Friday kiks.
Den mulighed har jeg accepteret på trods af denne her dårlige oplevelse.
Jeg er kæmpe fan af ambilight og selve tv'et havde ingen problemer, det var udelukkende den ene pixel.
Jeg ser, om der kommer et bedre tilbud i næste uge ellers snupper jeg en ny 8102 og krydser alt, hvad der kan krydses :-)