Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#266563
Nedtur GunMetal, bare være flink og understreg overfor Bilka at denne model er semidefekt med en død pixel og så de ikke uviden smider den videre på en kunde.
For hvis det kun er 1pixel så vil en mulig kunde som er ude over returetten sidde med et problem kva ISO tolkninger og diverse danske forbruger'retssager, hvor jeg mener vi skal op omkring 5 pixel pr mio, og hvis disse ISO standarder stadig er valide anno2018' så er det heftige <40pixel på 4K TV med +8mio.
Du kunne også lige paste dele af batch/serienummer, og evt et billed af hvor dioden sidder' så en mulig kunde som fx havner op med din skærm, og Bilka er kolde i rumpetten og flipper den videre til en uviden kunde uden påtale af defekt, og så den kunde kan finde den her hvis han skulle søge, og hermed stå langt bedre i en mulig reklamation.

-og nej, drop en OLED-skærm, disse skærme er bestemt ikke for alle, de er kun for 1%'ers som tør at leve livet på kanten, med burn'in og alt det banding & vignetting crap. :D :p
#266597
GunMetal skrev: Det der så bare ikke måtte ske er desværre sket.
Jeg har konstateret en pixelfejl på den nye skærm....
Denne gang på den øverste del af skærmen.
Jeg troede/håbede, at jeg kunne få lukket sagen, men det lader til at være en bundløs sø, jeg er svømmet ud i.
Jeg har taget en ny beslutning.
Jeg afleverer det nye tv tilbage til bilka i aften og afventer en grundig OLED i power i morgen.
Selvfølgelig træls at der er en pixelfejl, men pixels er jo ret små på et 4K TV. Hvor tæt skal man på for at det kan ses? Ikke sikker på at man skal købe OLED hvis man ønsker et fejlfrit TV. Hvis man kigger grundigt nok efter fejl, så er det mit indtryk at man næsten med garanti vil finde dem.

P.S. - Du skrev tidligere i tråden om pixelfejlen på det første Philips TV : " Hvis bare den var død, så den slet ikke lyste op, så havde jeg kunne leve med det, men den sidder cirka 10-15cm fra bunden af skærmen i midten, så den bliver konstant set...". Var det ikke netop en 'død' pixel der var på Philips no. 2?
#266681
Steen bay - Ja, det er rigtigt, at jeg skrev som du citere.
Jeg havde dog den holdning, indtil jeg kom igennem dette mareridt af en sag.
Jeg har brugt minimum 30min arbejdstid om dagen på opkald til philips, der flere gange har bedt mig om at lægge på, da de ikke "kunne gøre mere i min sag og havde andre kunder".
Situationen har været total uacceptabel fra Philips side og da jeg fik andet tv hjem og det også havde en pixel, så blev jeg nødt til at overveje, om jeg gad den tur en gang til.
Jeg har stadig ikke fået mine penge tilbage fra et tv, jeg ikke har haft i brug siden 3 december og ikke har været i min besiddelse siden 16 januar.

Havde jeg haft den pixelfejl på første tv, så havde jeg muligvis afventet situationen, men taget historien i betragtning, så gad jeg virkelig ikke bruge mere energi på det.

Jeg kiggede på en B7 indtil jeg i lørdags så en 75" 9005 til en super pris.
Jeg er derfor slået til på den og da jeg allerede ved, at den eneste ulempe ved skærmen har været meridian scenen, hvor han går ind i grotten, så er jeg ikke i tvivl om, at jeg vil blive glad for skærmen.
Den er bedre end 8102 på flere parametre, men der var bare nogle ting ved 8102, der gjorde den nemmere at bruge. blandt andet fjernbetjeningen.
Derudover var ambilight fantastisk og også en kæmpe grund.
Jeg har dog tænkt mig at købe nogle Hue strips og sætte bag på sonyen for at give den lidt ekstra.
Jeg er ikke i tvivl om, at at jeg bliver glad for det her tv(forudsat at der ikke er nogle pixelfejl eller andet hejs på denne skærm).
har man en 8102 uden fejl, så bliver man utrolig glad for den, ligeså med 9005 :-)