Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KBW
#262577
Har lige fået LG 65b7, det ryger også retur pga af lodrette streger i nærsort (som ses i mørke scener) samt colorcast hvor der er farveforskelle på forskellige områder af skærmen.

Min B6 havde ikke disse problemer. Meget udbredte i tidligere versioner af LGs OLED skærme.
Af aalb1970
#262579
KBW skrev:Har lige fået LG 65b7, det ryger også retur pga af lodrette streger i nærsort (som ses i mørke scener) samt colorcast hvor der er farveforskelle på forskellige områder af skærmen.

Min B6 havde ikke disse problemer. Meget udbredte i tidligere versioner af LGs OLED skærme.
De lodrette streger (banding) er normalt på 2017 OLED paneler.
#262584
Hej igen og tak for kommentarerne.

Har skrevet til kundeservice og bedt om en ombytning.

Mht. Panel refresh så skulle man bare have noget mere tålmodighed og den kører usynligt. Så funktionen er der. Det havde dog ikke nogen effekt på firkanten midt på skærmen.

Så krydser jeg fingre for at den næste ikke er en mandagsmodel.
Brugeravatar
Af bendix
#262610
Pernittengryn skrev:Hej Torben :)

Nej, det har ikke været kalibreret og jeg har ikke set nogen tegn på at det har været ude af kassen før. Det er fra Elgiganten.
Er enig i at den banding der trods alt er ikke er problemet men det er firkanten der er for synlig. Ved ikke om man kan se noget mere i en skjult service menu?
Jeg har testet mit 55” det har ikke synligt banding, eller jeg kan ihvertfald ikke se det. Jeg har hørt om 2 ejere før dig ovre på avs med den firkant. Det er en bytter. Panel refresh virker fint her. Du kan høre et svagt klik når det aktiveres. Men bemærk at tv’et skal have kørt 4 timer før standby først.
Brugeravatar
Af bbplayer
#262668
bendix skrev: Panel refresh virker fint her. Du kan høre et svagt klik når det aktiveres. Men bemærk at tv’et skal have kørt 4 timer før standby først.
Jeg mener at spørgsmålet nok mere var, om det har hjulpet, og der var svaret det ikke virker :) Så jeg vi alle synes det fungerer og virker men om det hjælper når sådan noget som dette sker, så .....
#262686
Hej alle :D

øv øv :/ Det er i min optik også så slemt at jeg ville kræve det ombyttet med det samme :)

Jeg har selv købt et 55 A1 til BF, men mit har et andet problem, nærmest med light-bleed i venstre side. Jeg ser om jeg ikke kan tage et billede af det i aften, så kan i lige se det :)

Jeg vil gerne have jeres input på hvad det mon kan være.

Mvh Morten