Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Toranaga
#262344
Hjælp!
Har fået 65" C7 i dag, men kan ikke finde nogle TV kanaler når jeg søger (har boxer og modulet registreret fint).

Kan ikke få lyd via ARC (virkede fint på Sony TV).

Kan ikke få noget billede fra min reciever op på TV!

Reciever er sat til TV via HDMI2 ARC. Shield er sat til reciever via HDMI, men kan ikke få noget billede igennem op til TV!?
Af HrJensen1
#262352
1. Søger du på efter Antenne i menuen? - og har du sat antennekablet i antennestikket? Altså den hvor man bare skubber stikket i tv'et og ikke i den som man skruer den i?
2. Har du tændt for Simplink på tv'et samt været inde i tv'ets lydmenu og valgt at du vil forbinde via HDMI/ARC?
3. Hvis du heller ikke får billede fra den AV Receiver, kan det være at kablet ikke er iorden.

Det skulle jo være mærkeligt hvis et helt nyt tv BÅDE har tunerfejl og HDMI samt ARC fejl - det kan ske, men lyder mere som fejl i montagen
Af Toranaga
#262364
Hold nu kæft den her var pinlig! :D
Havde ikke sat antennestikket korrekt i og da jeg skiftede HDMI kabel havde jeg ikke sat det i den rigtige udgang på recieveren! Men nu kører det. Dog kan jeg ikke få min nvidia shield til at spille HDR indhold korrekt. Men spiller jeg via TV'et er det fint. Dog buffer den periodisk.
Brugeravatar
Af bbplayer
#262367
Toranaga skrev:Dog kan jeg ikke få min nvidia shield til at spille HDR indhold korrekt.
Det kan være du ikke har fået aktiveret HDMI Ultra Deep colour input på porten Nvidia er tilsluttet under generelt i menu?
Normalt når en enhed kører UHD HDR , så burde TV se det og bede dig acceptere det ændres og tv genstarter måske har den allerede gjort det?
Af jng
#262369
Toranaga skrev:Hold nu kæft den her var pinlig! :D
Ja. Meget.