Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#262319
Hey

Dette er mit første indlæg så ret mig endelig hvis mit indlæg ikke er ordenligt!

Nå men jeg står og skal have nyt fjernsyn og mit budget er 10-11

Det skal være 65” 4K og HDR og alt det der :)

Jeg hælder til https://www.elgiganten.dk/product/tv-ra ... lsrc=aw.ds

Men har nu set et brugt LG UH850 65” til salg på dba for 11.000, brugt i 6 måneder og med kvittering.

Spiller PS4 (Pro) og ser en del film :)

Hvad ville i gøre ? Tak
#262326
Til HDR er der nok ingen af de to der er specielt enestående. Generelt så anbefaler vi ikke LG's LCD-modeller da deres sortniveau er dårligere end konkurrenternes. Hvis betragtningsvinkler betyder mere for dig, så kunne LG'en være et OK bud, men hvis ikke så ville jeg droppe den.
Af Beckham
#262327
Torben var hurtigst...var lige ved at skrive et indlæg..:-) Men er helt enig med Torben. Af de to ville jeg klart vælge Sony'en, medmindre du har brug for den brede betragtningsvinkel som IPS panelet i LG'en giver.
Af Grandahl
#262342
Hvis HDR er vigtig, så duer den Sony 85 heller ikke.. Så skal du i OLED for at nå en kvalitet der rækker til HDR, evt en Sony XE9005 som en lappeløsning.. Hvis det bare er mainstream tv, 4K med videre, ville jeg kigge efter Sony XE8505 eller Samsung MU7005
#262377
Der er netop en anden bruger herinde der lige i går har sat sit 65" XE9005 til salg til ca. 10.000 - gå efter den hvis den ellers ikke fejler noget. :)