Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#262197
Er der nogle der har observeret at lyden ikke følger med læberne?

Ham her beskriver at det sker på hans tv og flere andre har samme problem.

Det løses ved at han skifter fra C7 til B7. I USA skulle B7 være uden Dolby Atmos (måske i USA) med mindre de har snydt ham for normalt burde de være helt ens og kun adskille sig kosmetisk.

https://www.youtube.com/watch?v=zY3hqycoNZU
#262199
RTINGS skriver: The LG C7 is a slight step up in LG's OLED product line and is almost identical to the LG B7. The only difference between the two is the fancier stand and trim design on the C7 and the lack of Dolby Atmos support through the slightly less powerful speakers on the B7. The B7 can still passthrough Atmos though, so most people are better off with the cheaper TV.
#262203
Antaeus skrev:Er der nogle der har observeret at lyden ikke følger med læberne?
Ja, sommetider. Det gælder dog kun Chromecast Ultra.

Tv, indbyggede apps og Apple TV 4K virker fint.
Senest rettet af aalb1970 28. nov 2017, 16:09, rettet i alt 1 gang.
#262205
"The Cheaper TV" var cirka 100 kr. billigere på Black Friday (55') så tænkte jeg at det ville være dumt ikke at tage C7 med mindre man er mere til designet i B7.

Jeg vil slutte Apple TV 4K til, så her må Atmos være et plus.
#262206
aalb1970 skrev:
Antaeus skrev:Er der nogle der har observeret at lyden ikke følger med læberne?
Ja, sommetider.
Det lyder ikke godt, som i noget man generes af ?
Jeg tænker hvis man ved det så kan man ikke lade være med at lægge mærke til det konstant?
#262207
Antaeus skrev:"The Cheaper TV" var cirka 100 kr. billigere på Black Friday (55') så tænkte jeg at det ville være dumt ikke at tage C7 med mindre man er mere til designet i B7.

Jeg vil slutte Apple TV 4K til, så her må Atmos være et plus.
Apple TV 4K virker fint her uden lip sync issues. Du skal dog være opmærksom på, at den (endnu) ikke understøtter Atmos.
#262208
Antaeus skrev:
aalb1970 skrev:
Antaeus skrev:Er der nogle der har observeret at lyden ikke følger med læberne?
Ja, sommetider.
Det lyder ikke godt, som i noget man generes af ?
Jeg tænker hvis man ved det så kan man ikke lade være med at lægge mærke til det konstant?
Fik ikke hele indlægget postet.

Jeg har opgivet at få min Chromecast Ultra til at virke, da billede og lyd er for meget ude af sync.

Alt andet virker, inklusive Apple TV 4K.

Jeg sender lyden via ARC til min receiver.
#262215
Elox skrev:RTINGS skriver: The LG C7 is a slight step up in LG's OLED product line and is almost identical to the LG B7. The only difference between the two is the fancier stand and trim design on the C7 and the lack of Dolby Atmos support through the slightly less powerful speakers on the B7. The B7 can still passthrough Atmos though, so most people are better off with the cheaper TV.
Elox den amerikanske B7 ligner ikke den på vores kanter, og er en A serie.
der er en del variabler, nogle er designmæssige og andre er hardware mæssige, og alt sammen inde under samme B7 model navn..

-for eksempel' den tyske B7 den har blandt andet twin tuner og går under B7D og på nogle sites skriver de triple tuner, men antager at det er twin tuner som på linie med nogle af de dyrere modeller i LGs OLED portefølje..
Der er en del variabler verden over på samme model, derfor skal man være lidt varsom med at tage udenlandske sammenlignings-kommentarer omkring deres regionale-modeller og forskelle herom' for gode vare, og især når det kommer til vores breddegrader, medmindre det er samme fulde modelnavn og uden tvivl den samme..
Sådan ser den amerikanske B7 model ud og er en "A" B7Ahar en slags glass eller plasticfod, og RTINGs er vist primært amerikansk , så kan tænkes at det er den de har in mente,men omfanget af mulige andre forskelle end dem som man kan se på billedet, skal jeg lade være undsagt
Billede
Billede
Senest rettet af Hviid Gruppen 28. nov 2017, 17:31, rettet i alt 3 gange.
#262218
Antaeus skrev:Skal det forstås sådan at lyden ikke er ude af sync, hvis det kører over Apple TV 4k og via din receiver ?

Jeg har tænkt mig at køre det samme, derfor er det mægtig interessant for mig.
Ja, dog med forbehold.

Netflix er altid helt i sync.

Itunes er også næsten altid i sync. Dog oplevede jeg problemer med filmen "Under sandet", der vist kører i 50 Hz.

Sommetider er det også som om, at HBO Nordic er lidt out of sync. På det seneste har det dog virket som det skal.

De fejl jeg har oplevet, skyldes måske forkerte indstillinger, da jeg har prøvet lidt forskelligt hver gang problemerne er opstået. Dog forekommer det mig, at afspilning af 50 Hz materiale sommetider giver problemer, mens 24 Hz altid virker.

Jeg anvender Beta 11.2 og har aktiveret automatisk skift af billedfrekvens og farverum. Som standard har jeg indstillet boksen til "4K SDR 50 Hz", da HBO og DR endnu ikke understøtter automatisk skift af billedfrekvens og farverum.

På min receiver har jeg aktiveret "automatisk lip sync".

På mit LG B7V har jeg aktiveret "audio sync" (auto pass through).

Som nævnt er lip sync på Chromecast Ultra helt i hegnet, og jeg har ikke kunnet fikse det på nogen måde, heller ikke ved at justere på AV sync via min receiver.
#262245
http://www.4ktvcomparison.com/lg-oled-b ... oled55c7p/

her kan man se forskellene på B7 vs 7C (selvom det kun er B7A) som listen specificere, - C7 er ofte billigere i USA en B7 som artiklen også skriver og det er denne B7A model som RTINGs omhandler i pastet-sekvens i tråden, kva der er flere forskelle og ikke bare kosmetisk..
----
Her er RTINGs artikel og de understreger netop at det er B7A og ikke B7V eller B7P og der er nævneværdig forskelle da B7A (US) har mangler som B7P (US) og B7V (EU) ikke besidder.
så når du paster udtalelser Elox, så prøv at få linket med.
Ellers glimrende RTINGs-anmeldelse af den amerikanske version' når man lige har in mente [US] B7A.
http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/b7-b7a-oled.
Dog er akrylfoden ikke noget at skrive hjem om på B7A.
Billede

-----

vedr. Issues med lipsynch, fra tredjeparts-systemer som visse har oplevet , så skulle det være fixet med firmware 4.70 iflg.
http://www.avsforum.com/forum/40-oled-t ... st54939164
#262257
Tak, det lyder rigtig godt at det skulle være fixet med 4.70.
Det andet ville jo ikke være til at holde ud når man har købt et nyt TV.

Tak for lige at præcisere at det er US-standarder A-modeller, min C7 er en V-model. C-modellerne er normalt dyrere end B-modellerne i DK.

Angående forskelle så havde jeg tjekket denne video fra Vincent og forskellene var kun kosmetisk og jeg foretrak C7 udgaven.

https://www.youtube.com/watch?v=3JIlhzhzYok