Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#262261
Antaeus skrev:Tak, det lyder rigtig godt at det skulle være fixet med 4.70.
Det andet ville jo ikke være til at holde ud når man har købt et nyt TV.
Der er stadig mange, der oplever lip sync issues over ARC med Apple TV, hvis boksen er sat til at udsende Dolby Digital. Som nævnt tidligere oplever jeg det selv af og til, men kun ved afspilning af 50 Hz materiale.
#262272
Men er vel netop 50 hz materiale i Dolby man helst vil se hvis man har et Apple TV 4K.
Jeg tænker på de opgraderede film fra iTunes som er den største grund for mig til at købe et Apple TV 4K.
Og Netflix kører det ikke også med Dolby.

Netop Netflix og film via iTunes vil udgøre en stor del af min tid på tv'et.
#262277
Det kan meget nemt være receiveren der er problemet og herunder ARC lip sync.
Jeg har haft en denon, marantz og nad på b6 og kun nad hvor lyden kørte optisk sand lige i skabet.
Marantz forsøgte jeg meget med. Det bedste resultat var at køre via optisk, men stadig benytte cec til start/tænd (på lg kan der stadig vælges ARC med optisk kabel).

Det blev dog aldrig godt. Denon var skævt fra start og så gad jeg ikk mere.
Siden juli/august har jeg kørt Sonos playbase og har ingen problemer haft.
Så vær sikker på det er tv der driller:).

Hov og problemet var på tilsluttede enheder og webos apps
#262295
Jeg skal i hvert fald ikke have lyd, der ikke er i sync, det vil ikke være til at holde ud.
Hvilken indgange jeg så skal bruge må tiden vise.

Min receiver er i øvrigt en ældre Cambridge med 5.1 tilsluttet. Så må jeg tjekke hvilke muligheder der er.
ARC er et nyt begreb for mig som jeg fandt lidt info på i går i en Flatpanels artikel.
#262300
Kaktus-burger skrev:Til jer der oplever lip-sync problemer: har I ikke mulighed for at korrigere problemet via jeres kilde?

Jeg oplever ingen issues på min B7 og min soundbar via HDMI (ARC), men på min 5 år gamle soundbar har man mulighed for at korrigere audio sync.
Muligheden for at korrigere eksisterer på min Onkyo receiver. Mener at jeg kan korrigere i intervallet -200 til +500 ms.

Det hjælper dog ikke en pind, når det gælder Chromecast Ultra. AV sync er helt i hegnet uanset, om jeg korrigerer den ene eller den anden vej. Hvis jeg var lidt mere tålmodig, kunne jeg måske fikse det, men jeg mistænker, at AV er så meget ude af sync, så det ligger uden for intervallerne.

De få gange, jeg har oplevet problemer med Apple Tv 4K, har jeg kunnet fikse det ved at indstille AV sync til mellem +25 og +75. Problemet med Apple TV er, at den først dekoder indkomne Dolby Digital signaler og herefter re-encoder til Dolby Digital inden lyden sendes videre til TV'et. Det giver en ekstra forsinkelse i lyden. LG har dog stort set fikset det med den nyeste firmware, så det er ikke et stort issue.

Jeg oplever ingen problemer overhovedet med de indbyggede apps eller Yousee kabel tv.
#262301
bromberg skrev:Det kan meget nemt være receiveren der er problemet og herunder ARC lip sync.
Jeg har haft en denon, marantz og nad på b6 og kun nad hvor lyden kørte optisk sand lige i skabet.
Marantz forsøgte jeg meget med. Det bedste resultat var at køre via optisk, men stadig benytte cec til start/tænd (på lg kan der stadig vælges ARC med optisk kabel).

Det blev dog aldrig godt. Denon var skævt fra start og så gad jeg ikk mere.
Siden juli/august har jeg kørt Sonos playbase og har ingen problemer haft.
Så vær sikker på det er tv der driller:).

Hov og problemet var på tilsluttede enheder og webos apps
Receiveren spiller helt sikkert en afgørende rolle for lip sync issues over ARC. Alle nyere receivere har en funktion, der automatisk kan synce billede og lyd over HDMI, men det sidder ikke altid lige i skabet.
#262313
Torben Rasmussen skrev:Man kan også korrigere lyden direkte i TV'et. Giver det ikke noget?
Nej, ikke rigtigt, da intervallet kun går fra -5 til +20 (mener jeg, måske lidt højere).
#262351
Jeg har et 55c7v med firmware 4,7 og en soundbar.
Min nvidia shield er koblet med hdmi til soundbar, og videre til tv med hdmi. Film, serier, optagelser fra min server, via kodi eller plex. Netflix, amazon, youtube, yousee apps virker fint. Flow tv, netflix, amazon, tv2 play, youtube på tv virker også fint.
#262354
aalb1970, når du siger at LG stort set har fixet det med den nyeste firmware, hvilken version er så dette?
Jeg har haft min forrige fladskærm i 15 år så alt det her er nyt for mig.
Firmware, betyder det at jeg skal sørge for at opdatere mit tv til LG's nyeste opdatering eller betyder det noget andet?

Jeg tester først at tv'et virker med Netflix Ultra HD.

Herefter er planen at gå ud og købe et Apple TV 4k og få det til at køre. Når det kører så tilslutter jeg receiver og 5.1 højttalersystem samt får det hængt op på væggen. Lidt af gangen tænker jeg. Det hele på en gang kan måske blive en for stor mundfuld og en masse muligheder for at jeg gør noget forkert.
#262365
Antaeus skrev:aalb1970, når du siger at LG stort set har fixet det med den nyeste firmware, hvilken version er så dette?
Version 04.70.06. Det er den seneste.