Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Manutd17
#262178
Hej.

Jeg har problemer når jeg ser fodbold på tv’et. Bolden forsvinder når der bliver spillet lange bolde. Det sker når jeg har slået motionflow til og det skal også nævnes at jeg streamer fodbold.
Jeg har købt dette tv da det især skulle være godt til sport.

Nogen der har et godt råd?

PFT :)
Af aalb1970
#262202
Hvilken tjeneste streamer du fra? Alt andet end Viaplay er ubrugeligt til sport med hurtige panoreringer.
Af Manutd17
#262224
aalb1970 skrev:Hvilken tjeneste streamer du fra? Alt andet end Viaplay er ubrugeligt til sport med hurtige panoreringer.
Jeg streamer fra yousee appen.
Af Jensen1990
#262242
Jeg har også et XE9005 og synes at følgende indstillinger ved streamning af fodbold giver et ok kompromis mellem enten at bolden flimrer (motionflow aktiveret fuldt ud) vs. hakkende billede ved panorering (ingen motionflow)

Motionflow: Standard
Film-tilstand: Lav

Hvor ville man dog ønske at streamning af sport ville være længere fremme her i 2017 :/
Af Manutd17
#262250
Tak, det vil jeg prøve når jeg skal se United i aften?

Hvad er din oplevelse når du ser fodbold via kabel?
Af katbird
#262253
Jensen1990 skrev:Jeg har også et XE9005 og synes at følgende indstillinger ved streamning af fodbold giver et ok kompromis mellem enten at bolden flimrer (motionflow aktiveret fuldt ud) vs. hakkende billede ved panorering (ingen motionflow)

Motionflow: Standard
Film-tilstand: Lav

Hvor ville man dog ønske at streamning af sport ville være længere fremme her i 2017 :/
Jeg synes mere det er ubegribeligt at TV i 2017 ikke er længere fremme...mit Panasonic PX80E købt i 2008,har ingen problemer med at vise fodbold fra Viaplay korrekt. :)
Af Jensen1990
#262262
Manutd17 skrev:Tak, det vil jeg prøve når jeg skal se United i aften?

Hvad er din oplevelse når du ser fodbold via kabel?
Jeg har ikke kabel længere :)
Af Jensen1990
#262263
katbird skrev:
Jensen1990 skrev:Jeg har også et XE9005 og synes at følgende indstillinger ved streamning af fodbold giver et ok kompromis mellem enten at bolden flimrer (motionflow aktiveret fuldt ud) vs. hakkende billede ved panorering (ingen motionflow)

Motionflow: Standard
Film-tilstand: Lav

Hvor ville man dog ønske at streamning af sport ville være længere fremme her i 2017 :/
Jeg synes mere det er ubegribeligt at TV i 2017 ikke er længere fremme...mit Panasonic PX80E købt i 2008,har ingen problemer med at vise fodbold fra Viaplay korrekt. :)
Dejligt du er glad for dit tv, men det er altså ikke et problem der relaterer sig til TV'et, men til de enkelte tjenester .. F.eks. virker Viaplay helt fint og uden problemer, mens f.eks. Eurosport PLayer og andre tjenester har problemer med panorering og lav kvalitet af stream.

Med de nævnte indstillinger er der heller ingen problemer udover at kvaliteten af streamet på f.eks. Eurosport Player generelt bare er af for lav bitrate (det er svært for tv'et at gøre noget ved), hvilket ikke er så tydeligt ved nærbilleder men meget tydeligt ved overblik over hele banen.
Af Kaktus-burger
#262264
katbird skrev:
Jensen1990 skrev:Jeg har også et XE9005 og synes at følgende indstillinger ved streamning af fodbold giver et ok kompromis mellem enten at bolden flimrer (motionflow aktiveret fuldt ud) vs. hakkende billede ved panorering (ingen motionflow)

Motionflow: Standard
Film-tilstand: Lav

Hvor ville man dog ønske at streamning af sport ville være længere fremme her i 2017 :/
Jeg synes mere det er ubegribeligt at TV i 2017 ikke er længere fremme...mit Panasonic PX80E købt i 2008,har ingen problemer med at vise fodbold fra Viaplay korrekt. :)
Din PX80 maskerer fejlene fra signalet bedre - bla. ved hjælp af BFI. Det har intet med teknologisk stilstand at gøre.

Din PX80 har intet på OLED eller sågar toppen af LCD.