Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Antaeus
#262078
"Gider ikke tænde alt det gear"
jeg forstår det med børnene, men at trykke på en knap mere for at tænde forstærkeren og få langt bedre lyd igennem 5.1 fremfor tv højttalere. Det forstår jeg ikke noget som helst af at man kan lade være med når det haves.

Så lyden for A1 giver ikke mening for mig da det alligevel kommer til at køre via forstærker og højttalere.
Billedet er lige godt ifølge testene, så kan det være at folk har forskellige præferencer.
Af abn1075
#262083
Ved ikke om du reelt får bedre lyd. Det gør du selvfølgelig. Men hvor stor er forskellen ved lav lydstyrke. samt der bor andre i husstanden som ikke går så meget op i hi-fi som jeg selv. Samt flere fjernbetjeninger (for mit vedkommende) hvis det hele skal tændes. Og ærlig talt gider jeg ikke have surround på alt lyd fra tv'et.

Men folk er jo forskellige og det skal der altså være plads til ;-) Men når det er sagt så vil jeg også selv helst bare kunne tænde for mit tv og så nyde det gode billede og den gode lyd som jeg får fra mit Sony A1. Havde jeg også på min 10 år gl. X model fra Sony. Så det gider jeg ikke gå ned på.

Og jeg vil gerne have god lyd :-) har både surround set up og andet set up med rør forstærker og dedikeret highend CD afspiller.
Af abn1075
#262087
Er enig i at billedet på mange områder er ligeså godt. Men desværre ikke på nogle for mig vigtige punkter. bl.a. så er sony altså uomtvisteligt bedre til at håndtere motion end nogen anden OLED skærm pt. Om du kan leve med det og det kan du sikkert :-) med måden LG gør det er det jo fint. Hverken Philip eller LG levede op til hvad jeg forventede mig af OLED. Men jeg er måske bare for kritisk. Hvad ved jeg. Selv min kone som ikke er så interesseret i det kan se forkel på de 4 OLED jeg har haft hjemme.

Hvis vi så samtidig ser på samlekvalitet og helhedsindtryk. Så er Sony altså bare bedre skruet sammen. EFTER MIN MENING :-)
Af abn1075
#262089
KBW skrev:Hvordan er Ony’ end brugerinterface?
Jeg syntes det virker godt. Har også et LG med WebOS. Der er stor forskel på de 2 styresystemer. Måske har jeg bare været uheldig med LG. Selvom de har været og kigge på tv'et og ombyttet fjernbetjeningen, reagere det stadig ikke altid og hænger i menuerne. Men efter min mening er de lige nemme at bruge. LG har magic remote som i princippet virker godt med pege funktion. Hvilket Sony ikke har.

Men syntes LG's tv guide er sindsyg dårlig og laaangsom. Hvor Sony henter info med det samme uden ventetid. Optage funktion virker rigtig godt på SOny. Har ikke testet det på LG.
Af abn1075
#262099
Så gl. er det LG ikke. Er 7 serien og 2 år gl. og jeg sagde heller ikke at det ene eller andet var bedst! Jeg gav min mening som jeg vist også FLERE gange gjorde opmærksom på ;-) hvad JEG Syntes.

Men tror du må have et LG som der er glad for og det er jo godt. Det er jeg bare ikke. Hverken for det jeg har eller dem jeg har haft på prøve. - slut :-) LOL
#262101
abn1075 skrev:Er enig i at billedet på mange områder er ligeså godt. Men desværre ikke på nogle for mig vigtige punkter. bl.a. så er sony altså uomtvisteligt bedre til at håndtere motion end nogen anden OLED skærm pt. Om du kan leve med det og det kan du sikkert :-) med måden LG gør det er det jo fint. Hverken Philip eller LG levede op til hvad jeg forventede mig af OLED. Men jeg er måske bare for kritisk. Hvad ved jeg. Selv min kone som ikke er så interesseret i det kan se forkel på de 4 OLED jeg har haft hjemme.

Hvis vi så samtidig ser på samlekvalitet og helhedsindtryk. Så er Sony altså bare bedre skruet sammen. EFTER MIN MENING :-)
Hvis du har en ældre LG med WebOS giver det ikke meget mening at sammenligne. WebOS 3.5 er den kvikkeste brugerflade derude. Kun Tizen er måske en anelse hurtigere.

Det er for letkøbt og lidt af en falliterklæring at skrive "måske er jeg bare kritisk". Sikke noget vrøvl. Hvad skal det betyde? At professionelle anmeldere som vurderer modellerne til at være næsten identiske på samtlige målbare billedeparametre ikke er kritiske nok, eller?

Javist er A1 bedre til at håndtere motion på nogle områder, ja. Det afhænger af kilden. Hvis du ser en hel del kanaler som sender interlaced eller som bare generelt er noget høg, så kan BFI godt hjælpe. Men BFI har altså også sine skavanker, da det indfører flickering. Dette fremhæver Vincent også i sin anmeldelse af A1.

Så nej. Det giver ingen mening at skrive "A1 har bedre motion-handling - slut". Der er en hel del variable, som spiller ind i dén ligning.

Desuden nævner du B6, C6 og POS9001. Alle tre modeller benytter paneler fra 2016. Dit sammenligningsgrundlag er måske ikke særlig repræsentativ for noget som helst.

"Din mening" ryger lidt af fløjten, når du fremsætter det som fakta.

Jeg ejer både en 65" A1 og en 55" B7. Begge har deres styrker og svagheder, om end de er få.
Senest rettet af Kaktus-burger 27. nov 2017, 18:35, rettet i alt 1 gang.
Af abn1075
#262103
Og i øvrigt skriver stort set alle at Sony håndtere montion bedre end LG. Men lad nu bare det ligge. Jeg er mere end tilfreds med mit nye Sony A1 og hvis andre er glade og tilfredse med deres LG/Philips/Panasonic eller andet er det Jo SUPER. Vi er alle forskellige og har ligeledes forskellige krav til det udstyr vi har. :p
Af abn1075
#262104
Jeg mente selvfølgelig pos9002 som er deres 2017 panel. Hvilket jeg også skrev i () Så lad os bare være enige om at være uenige :-) Det gør mig ikke noget :-)
Af abn1075
#262105
LOL Du får da rettet noget i din oprindelige besked. Det er jo ikke til at finde ud af HAHA. I øvrigt betyder andres mening om tv eller andet intet for mig :-) Hvis jeg i min verden syntes det valgte er det bedste for mit syn, så er jeg da fuldstændig ligeglad med test og andres mening. Som en anden bruger sagde "hvis jeg bedst kan lide billedet med fuld knald på farverne, hvorfor skal jeg så indstille tv'et efter nogle målinger som JEG ikke syntes giver det bedste billede for MIG" Og i øvrigt behøver du ikke bruge alle de fine personlige angreb "Det er for letkøbt og lidt af en falliterklæring at skrive "måske er jeg bare kritisk". Sikke noget vrøvl.. Du havde sikkert ikke brugt det ordvalg hvis du stod over for mig. Og jeg kender ikke dig, du ikke mig!