Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mikkelfriis
#261972
Hej.
Jeg har lige investeret i et LG OLED55C7V i Elgiganten.
Da jeg havde installeret kanalerne lod jeg tv'et stå tændt i en kort periode. Da jeg kommer tilbage er der kun lyd men intet billede.
Tænkte det måtte være en fejl, så jeg slukkede tv'et, men når jeg nu tænder det igen er der hverken billede eller lyd.
Er det en fejl på tv'et eller gør jeg noget forkert?

Mvh Mikkel.
Af Supergris
#261976
Kan du se, høre om tvét tænder?
Kan du komme ind i menuerne?

Hvis du ikke kan, er tvét jo nok stået af, ellers kan der blot være tale om, at du bruger den "forkerte" indgang, f.eks HDMI...
Af mikkelfriis
#261980
Tv'et siger en klik-lyd når jeg tænder det, og jeg kan også se at det tænder ved at den røde knap ikke lyser længere på selve tv'et.
Men der kommer ingen menu eller noget som helst frem når jeg tænder det.
Af bleed_blue
#262000
Tilbage i januar havde jeg et lignende problem med et B6V. Hverken billede eller lyd. Dette opstod samme dag, som jeg fik tv'et ind ad døren.

Jeg ringede straks til Elgiganten, og af en eller anden grund ville kundeservicemedarbejderen have en LG tekniker ud at se på tv'et (det fik jeg arrangeret). Bagefter kunne jeg forstå, at det altså ikke er deres sædvanlige fremgangsmåde. De bør acceptere, at det er DOA. Jeg fik da også ombyttet tv'et efter LG besøget. Den anden kundeservicemedarbejder virkede til at have mere styr på, hvordan man gør.

Panelet var i øvrigt dødt.
Af mikkelfriis
#262088
Tak for svar.
Der er intet der reagerer. Heller ikke når man trykker menu eller noget som helst.
Tror også det er panelet der er dødt.
Jeg kører ud og får det byttet :-)