Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#261900
Hej folkens!

Håber i lige kan hjælpe ambivalente mig med at tage en beslutning.

Der er en jungle af TVs på markedet, og lige pt er det jo tilbud over det hele med en masse forskellige TVs.

Så jeg har fundet et Sony 55XE8505 der lader til at have fundet en fin anmeldse her på siden og på diverse andre steder. Det står til ca. 6.600 kr lige pt.

Alternativt er Philips 55PUS8602 sat ned til ca. 7.000 kr; er det de ekstra penge værd?

-- Eller måske overser jeg noget og bør undgå begge, og dermed se efter et helt tredje alternativ?

Jeg kan sgu ikke finde rundt i det; nogen der gider hjælpe lidt? :)

Mvh.
#261905
Begge de to du nævner er fine tv. Hvis du kan finde ét XE9005 indenfor dit budget er det et fint step up, men ellers er det to fine modeller du har fundet, og noget af det bedste man får i den prisklasse.
#261953
Overvejer at aflevere mit Panasonic 58ex700 (faktisk glimrende tv) købt til 5555 åbnings-tilbud kan bytte til onsdag og købe et 55pus8602 men kan ikke helt vurdere om 8602 er så meget bedre. Og så er det også 3" mindre ..
#261974
Umiddelbart, ser det ud til, at Philips er kommet med en model, der skal tages seriøst!

Overskriften omhandler mellemklasse TV, men jeg mener dette kan opfattes som et luksus TV, dog ikke med billede i referenceklassen, da det jo ikke er et OLED.

Den koster, som andre skriver, omkring det dobbelte i Tyskland, og på Amazon.de, ser det ud til, det havde en startpris på over 3000 EURO, så der er vel tale om et tv i luksusklassen, hvor der er kælet for designet, med en lækker fod, og en flot, og efter test, godt lydende soundbar monteret, samt 3-sidet Ambilight, hvis der er nogle, der foretrækker det.

https://www.amazon.de/Philips-55PUS8602 ... B075LF7NSQ

Jeg tror, der er tale om det bedste køb i klassen for øjeblikket, nu hvor budgettet ikke er til OLED; muligvis er der tale om en prisbombe, specielt, hvis man er til designet, som jeg synes rammer plet.

Det kunne være rart, at vide, hvor godt, den håndterer HDR, som er et af de punkter, som kan være afgørende for mange.

Lad os få nogle brugeranmeldelser, af de, der har købt dyret... :)