Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TommiL
#261853
Jeg har, på Black Friday, købt et Sony XE8096 i HiFiklubben til 4990 kr. Jeg er dog kommet i tvivl om hvorvidt det egentlig er et godt køb, eller om jeg for f.eks. 500-1000 kr kunne have fået et væsentligt bedre TV.

Som jeg læser det er forskellen op til et Xe85 måske ikke så stor, men op til Xe90 er forskellen meget stor, da det er baggrundsbelyst, og ikke kant belyst.

Men vil jeg opleve det som en stor forskel? Er der alternativer, som jeg bør give et kig?

Valget af Sony er egentlig bare ud fra, at jeg har været glad for vores nuværende 7-8 år gamle Sony. Dette var dog også topmodellen på det tidspunkt.
Af TommiL
#261867
Nu siger du, at modellen også har andre betegnelser, men hvorfor så de forskellige navne? Der er vel en eller anden mening med det?

Xe90 er jeg næsten sikker på jeg kan få til lige omkring 7500kr og Xe 85 til cirka 5700kr. Er de 700 kr for at få Xe85 godt givet ud i forhold til Xe80?
Af TommiL
#261875
Ja, det er jo så en af de ting jeg også har svært ved at forstå.
Og der er det min vinkel for fjernsynet som er afgørende for hvorvidt det ene eller andet er bedst?
Af Bent odense
#261888
TommiL skrev: Og der er det min vinkel for fjernsynet som er afgørende for hvorvidt det ene eller andet er bedst?
Ja det er afgørende for betragtnings vinklen.på bekostning af et dårlige sortniveau,end XE85 med VA-panel.
Senest rettet af Bent odense 25. nov 2017, 18:27, rettet i alt 2 gange.
Af LBC
#261906
Jo der er pænt stor forskel på forskellen på billedkvaliteten når vi snakker kontrast, hvis du går fra XE80 til XE85. Du går fra IPS til VA panel, som giver en helt anden billedekarakteristik.
Så nej, jeg vil ikke mene at du har "skudt bjørnen", men der er vel returret? ;)

Hvis du kan finde budget til et XE90 får du noget af det bedste LCD tv på markedet lige pt, men et XE85 vil også være en mærkbar opgradering efter at du får indstillet det korrekt.