Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af joachimpihl
#261788
Hej eksperter på flatpanels er der nogen som kan hjælpe mig. Har kigget på både sony xd93 og Philips 8102. Kan dog ikke finde id af hvad der er bedst. Jeg vil gerne have nået ordentligt hdr og en god billed kvalitet. Smart tv er ikke så vigtig for mig bare der er Netflix i 4k. Kunne nogen måske hjælpe mig med hvad det bedste tv ville være billed kvalitet mæssigt.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#261789
Du kunne også tage Sony XE90 med i puljen. Nu er den godt nok mere eller mindre udsolgt i dag, men den kommer ofte på tilbud. XE93 kommer sjældent på tilbud, så prisen i dag ser attraktiv ud.

Jeg er endnu ikke stødt på anmeldelser af Philips 8102, men den har flere LED-zoner end de to fra Sony. Desværre er der ikke mange erfaringer at hente om den fra hverken testere eller ejere endnu.

Se eventuelt også debatten i kommentarsektionen til vores nyhed om 8102: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1508492328
Af joachimpihl
#261792
Ja det var også det jeg bemærkede at den haved flere led zoner men kan ikke se den skulle have q-led teknologi som sonys x93 har. Men som ekspert hvad ville du vælge af de 3 tv hvis vi kun snakker 4k billed kvalitet og hdr
Af LBC
#261793
Altså XE93 som du skriver i overskriften er en 2017 model, og XD93 som du skriver er en 2016 model. Philips modellen er tættere teknisk på XE90 modellen da de begge bruger en form for bagbelyst FALD zonestyring. Der er ikke meget info om Philips modellen, men der er lidt info fra ejere her: http://smartson.se/philips-tv-65pus8102.html

Du kan finde et hav af anmeldelser af både XE90 og XE93 på nettet, så det er bare med at komme igang. Personligt havde jeg valgt én af Sony modellerne 10 ud 10 gange, jeg har set for mange dårlige Philips tv, de sidste ti år, til at hoppe på de første og de bedste der får en ok anmeldelse.
Af joachimpihl
#261798
Det var også xe93 jeg mente ☺. Okay jeg tror jeg følger dit råd og snupper en Sony. Så er spørgsmålet bare om det skal være xe90 til 10.500 eller xe93 til små 15.000.
Af B&W
#261800
Jeg bestilte selv xe90 i nat. Overvejede kraftigt xe93, men efter grundigt undersøgelse af tests, forums osv, så mener de færreste at xe93 er de ekstra penge værd. Jo den har højere lysstyrke ved HDR, kommende dolby support og en anelse bedre upscaling af full hd signal. Bortset fra dette er det ikke meget at komme efter, især når prisforskellen er 4600,-.
Men vil klart anbefale begge Sony frem for Philips 8102. Jeg var i Bilka for at sammenligne XE90 og 8102, hvor jeg legede lidt med billede presets.
Selv i de dårlige butiksforhold med indfaldende lys osv, synes jeg hurtigt min konklusion blev Sony havde et bedre billede.
Af joachimpihl
#261802
Mange tak for svaret det var virkeligt brugbart. Dejlig med en direkte sammenligninge af xe90 og 8102. Så jeg ikke i tvivl om det skal være Sony. Er også på vej ud i power for at se forskellen på xe90 og xe93
Af ChristianSkov
#271173
Hey håber i kan hjælpe med dette.. er selv meget interesseret i Philips 8102 men overvejer også 9002 hvad tænker i ville være det bedste køb?? Skal siges jeg har en meget lys stue så er meget i tvivl om OLED vil fungere der..