Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bwfc4ever
#261543
Hejsa,

Jeg er på udkig efter en ny TV skærm. Mine udfordringer er meget lys (Panorama vindue) Jeg søger en 65 " da jeg sidder ca 5.5 meter væk. Når jeg snakker med butikkerne siger de at så er OLED ikke er sagen. Kan i hjælpe med den bedste skærm i 10-15.000 kr. klassen. Udover det kommer jeg til at streame alt tv, så aps og brugervenlighed er vigtig.

Håber i kan hjælpe
Af Beckham
#261545
Svært at vurdere om det vil blive et problem med OLED. De leverer jo alligevel en del lys nu om dage. Men ser vi bort fra OLED, vil jeg sige at Sony XE9005 er det bedste bud i disse dage. Ligger omkring de 13k i 65" lige nu. Men det er jo BF i morgen, så der kan der jo hurtigt blive vendt op og ned på det hele..:-)
Brugeravatar
Af bbplayer
#261548
Med de mange skærme som har været igennem her, og at man har vinduer i siderne og mange bag til, har jeg denne gang glædet mig over at LG C6 ikke var med glas overflade, og der er ingen refleksion fra bagenden i forhold til før.
Tror de kalder den glossy? Den er uden lys indfald og er sort som den hænger.

Så hvis du ser bort fra mærke, så er det vel at se skærme i slukket tilstand og hvilken afspejling du ser i dem, når billede ikke er på, det må jo tilsvarende være mere irriterende når den tændes og du får disse lys indfald ind som allerede ses på en slukket skærm? Det må da være en ting som butikkerne ikke kan justere sig ud af, udover at slukke lyset i butikken.
Af Beckham
#261551
Den LG er alt for dyr efter min mening. Alle LG lcd tv kører med IPS panel, hvilket vil sige dårligerere sort niveau og dårligere kontrast. Ville klart vælge f.eks. Sony'en jeg nævner ovenfor frem for denne, da den har VA panel samt lokal styring af lyset.
Af Kreilo
#261553
Bwfc4ever skrev:Hej Beckham, også et super fedt TV, kender du noget til selve brugen af det, jeg kommer til at streame alt mit tv ?
Det kører med Android TV styresystem, og det betyder også at der er indbygget Chromecast. Den vil du kunne bruge til at caste stort set alt indhold til den.

Et alternativ til Sony XE9005 kunne også være Philips PUS8102. Det har mange af de samme funktioner og har endda flere zoner til at styre lyset lokalt end XE9005 har. Det kører også Android TV.
Af Beckham
#261558
Bwfc4ever skrev:Hej Beckham, også et super fedt TV, kender du noget til selve brugen af det, jeg kommer til at streame alt mit tv ?
Har selv Sony XE9305 fra i år. Android tv er pt. ikke det meste smooth\smarte bud på en smart tv brugerflade. Men efter de seneste opdateringer synes jeg faktisk det kører ganske fint. Jeg har ingen problemer med det her i hvert fald. Har brugt det en del til Youtube og Amazon streaming.