Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af klondike
#261472
Hej.

Jeg søger efter et 65 "

Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal vælge.

Jeg var umiddelbart lidt lun på LG OLED B7.

Men er nu blevet meget i tvivl efter jeg læser om burn in og andre problemer med at game mode er alt for mørkt. Er også i tvivl om OLED er godt i en lys stue ?

TV vil blive brugt nok ca 50 % til Xbox spil og 50 % til diverse flow TV samt Netflix osv.

Stuen det skal placeres i er meget lys. og jeg vil rigtigt gerne kunne bruge det om dagen også.

Tænker måske om jeg er bedre tjent med at vælge en samsung model med lavt input lag og om jeg i virkeligheden ikke snildt an klare mig med en af de lidt billigere modeller.

Jeg kan godt ligge de omkring 20 K ish et LG OLED eller bedre samsung model koster. Men er det i virkelighed lidt overkill med mit behov ?

Jeg har nu et godt gammelt Panasoniz Plasma fra 2008. Det fungerer stadig fint og har et ret godt billede. Men vil gerne have et større og med mulighed for 4K til X Box spil osv.

Hvad siger i ?
Af Beckham
#261474
Altså ingen tvivl om at OLED er det ypperste på rigtig mange områder. Men ja, det koster jo også lidt hvis man vil op i en 65". Når det er sagt, så findes der altså også rigtig mange fine lcd tv derude idag som leverer rigtig fin billedkvalitet. Samsung Q7 er anmeldt her på sitet. I år føler jeg dog lidt at Samsung er bag efter på point i forhold til value for money. Hvis du påtænker at skulle se noget HDR materiale, ville jeg ikke vælge Samsung. For at få en fornuftig oplevelse her, så skal du over i et LCD med lokal styring af lyset eller OLED. Et bud kunne være Sony XE9005. Det kan fåes til omkring de 13k i 65" lige nu. OLED overgår den selvfølgelig på mange områder, men som du selv er inde på, så skal man jo vurdere hvad ens behov er og hvor meget man vil ofre.