Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TheSleeper
#262661
Dynamisk kontrast giver ikke meget på Low setting ... Medium og High ødelægger billedet af desværre!
Jeg er også til korrekt billede og synes personligt det stod perfekt inden opdateringen til 04.70.06 hvor HDR gamemode havde massere af "pop" og korrekte farver ... jeg håber de kommer med en opdatering, så man i det mindste selv kan vælge mellem ny og gammel HDR gamemode :)
Af TheSleeper
#262669
Antaeus skrev:TheSleeper, Er det kun i game-mode at der er problemer med 4.70.10, hvad når du ser HDR serier eller film fra fx Netflix eller iTunes?
Der er kun i game-mode jeg oplever problemer med HDR. Alt andet materiale i HDR er intet mindre end fantastisk på denne skærm! Inden opdateringen så HDR game-mode også fantastisk ud. Nogen herinde der har erfaring med at rulle tilbage til en ældre firmware version?
#262677
TheSleeper skrev:Dynamisk kontrast giver ikke meget på Low setting ... Medium og High ødelægger billedet af desværre!
Jeg er også til korrekt billede og synes personligt det stod perfekt inden opdateringen til 04.70.06 hvor HDR gamemode havde massere af "pop" og korrekte farver ... jeg håber de kommer med en opdatering, så man i det mindste selv kan vælge mellem ny og gammel HDR gamemode :)
Hvordan ved du, at den havde "korrekte farver"? Har du måleudstyr til formålet?

LG har udtalt, at de har justeret på farverne og styrken således de fremstår mere korrekte. Om man så er enig med dem, er en helt anden sag.

Ruller du firmwaren tilbage, mister du Technicolor-profilen. Jeg er faktisk ikke en gang sikker på, om man overhovedet kan lade den rulle tilbage.
Af TheSleeper
#262681
Kaktus-burger skrev:
TheSleeper skrev:Dynamisk kontrast giver ikke meget på Low setting ... Medium og High ødelægger billedet af desværre!
Jeg er også til korrekt billede og synes personligt det stod perfekt inden opdateringen til 04.70.06 hvor HDR gamemode havde massere af "pop" og korrekte farver ... jeg håber de kommer med en opdatering, så man i det mindste selv kan vælge mellem ny og gammel HDR gamemode :)
Hvordan ved du, at den havde "korrekte farver"? Har du måleudstyr til formålet?

LG har udtalt, at de har justeret på farverne og styrken således de fremstår mere korrekte. Om man så er enig med dem, er en helt anden sag.

Ruller du firmwaren tilbage, mister du Technicolor-profilen. Jeg er faktisk ikke en gang sikker på, om man overhovedet kan lade den rulle tilbage.
Jeg har endnu ikke fået mit tv kalibrereret af en professionel og umiddelbart ser det ikke ud til at det blive nødvendigt, da farverne ser ud til at stå meget korrekt på Cinema/Technicolor profilerne. Det eneste mine øjne kan fange som ikke ser helt korrekt ud på de profiler, er skintone og det kan sikkert rettes relativt let med White Balance 2 point skalaen. Skal ikke til at rode med 20 point skalaen ... bliver det nødvendigt (når skærmen har brændt nok timer) skal der en professionel til! Jeg ser ingen oversaturated colors på Cinema profilerne kun fejl i rød og skintone.

Jeg er mere end klar til at miste den "Technicolor" profil til fordel for en ældre firmware version, da HDR game-mode for mig personligt er ødelagt i firmware version 4.70.10.

PS. Hvis der er nogen der ligge inde med firmware version: 03.60.15 må de meget gerne sende mig et link til denne! Kan umiddelbart ikke finde den på LG egen side :s

Hvis der er andre der har behov for at lave et downgrade efter sidste firmware opdatering er der en tutorial her: https://www.lgwebos.com/topic/1997-how- ... -tutorial/
Af TheSleeper
#262705
TheSleeper skrev:
Kaktus-burger skrev:
TheSleeper skrev:Dynamisk kontrast giver ikke meget på Low setting ... Medium og High ødelægger billedet af desværre!
Jeg er også til korrekt billede og synes personligt det stod perfekt inden opdateringen til 04.70.06 hvor HDR gamemode havde massere af "pop" og korrekte farver ... jeg håber de kommer med en opdatering, så man i det mindste selv kan vælge mellem ny og gammel HDR gamemode :)
Hvordan ved du, at den havde "korrekte farver"? Har du måleudstyr til formålet?

LG har udtalt, at de har justeret på farverne og styrken således de fremstår mere korrekte. Om man så er enig med dem, er en helt anden sag.

Ruller du firmwaren tilbage, mister du Technicolor-profilen. Jeg er faktisk ikke en gang sikker på, om man overhovedet kan lade den rulle tilbage.
Jeg har endnu ikke fået mit tv kalibrereret af en professionel og umiddelbart ser det ikke ud til at det blive nødvendigt, da farverne ser ud til at stå meget korrekt på Cinema/Technicolor profilerne. Det eneste mine øjne kan fange som ikke ser helt korrekt ud på de profiler, er skintone og det kan sikkert rettes relativt let med White Balance 2 point skalaen. Skal ikke til at rode med 20 point skalaen ... bliver det nødvendigt (når skærmen har brændt nok timer) skal der en professionel til! Jeg ser ingen oversaturated colors på Cinema profilerne kun fejl i rød og skintone.

Jeg er mere end klar til at miste den "Technicolor" profil til fordel for en ældre firmware version, da HDR game-mode for mig personligt er ødelagt i firmware version 4.70.10.

PS. Hvis der er nogen der ligge inde med firmware version: 03.60.15 må de meget gerne sende mig et link til denne! Kan umiddelbart ikke finde den på LG egen side :s

Hvis der er andre der har behov for at lave et downgrade efter sidste firmware opdatering er der en tutorial her: https://www.lgwebos.com/topic/1997-how- ... -tutorial/
På AVSFORUM skriver de at der skulle være en Firmware version 04.70.30 på vej fra LG ("includes the fix for the dim HDR game mode") . Håber den snart lander :)
#262708
Skulle vi ikke kollektivt blive enige om, at så længe diskussionen kører fortløbende, så er der ingen grund til at quote hele tråden. Det er ligesom det dersens Facebook Messenger... man svarer på indlægget lige ovenover.
Af Jursii
#262711
Jeg er selv ret interesseret i at vide mere om omfanget af denne bug, men synes der er ret begrænset med tråde rundt omkring på 2017 modellerne.
Det er faktisk årsagen til at jeg ikke slog til på BF (og at de var billigere et par uger før), da 80% af mit tv-brug er på gaming, så det er virkelig en deal-breaker hvis dette ikke kan løses via indstillingerne.

Har du prøvet at justere brightness i selve spillet? De nyere spil kræver at man tager stilling til dette ved første afspilning. Hvis du har gjort dette på dit gamle tv eller før du opdaterede, så kan der muligvis være noget at hente der, uden at det går ud over farverne.
Jeg har fundet nedenstående fra et andet forum, kunne være fedt med feedback :)

"Most of this is based on my experience tweaking Middle-Earth : Shadow of War. In this game, I found changing in-game brightness slider to ~60% improved everything further.

First off, make sure under the General tab of your LG TV HDMI ULTRA HD Deep Color is turned on. Some on here swear the input icon must be set to game console as well, but I didn't noticed a difference from PC.

Picture Mode Settings: Game (User)
HDR Picture Mode: Game (User)

Customize
__________

OLED LIGHT
100
Contrast
100
Brightness
50
Sharpness
20
Color
70
Tint
0
Color Temperature
0

Advanced Controls
_________________
Dynamic Contrast: Off (personal preference)
Dynamic Color: Off (personal preference)
Preferred Color: All three settings at 0
Color Gamut: Extended
Super Resolution: Off
Gamma: Medium

Picture Options
______________
Noise Reduction: Off
MPEG Noise Reduction: Off
Black Level: Low
Real Cinema: Off
Motion Eye Care: Off
TruMotion: Off"
Af TheSleeper
#262717
Har prøvet alle indstillinger jeg kunne suge på Google og for mig personligt kommer jeg ikke tæt på hvordan HDR game-mode så ud inden opdateringen til 04.70.10 ... desværre :( Der er sikkert personer derude som synes det ser fino ud med den nye HDR game-mode implementering, men jeg er bestemt ikke en af dem! Kommer der ikke en opdatering og er det ikke muligt at lave revert til version 05.30.02 vil jeg lade handlen gå tilbage! Jeg købte dette TV efter jeg havde set Xbox One X / PS4 Pro HDR titler stå knivskarpt og nu har de så fjernet købs-grundlaget ved opdateringen til 04.70.10. Havde jeg set en C7 med denne opdatering i HDR game-mode havde jeg aldrig købt dette tv!

LG har lavet en udtales om at folk der er utilfredse med denne ændring skal sætte Dynamisk Kontrast til High i HDR game-mode :( Det ødelægger jo billedet fuldstændigt!
Senest rettet af TheSleeper 4. dec 2017, 16:07, rettet i alt 1 gang.
Af TheSleeper
#262719
Ghidora skrev:Der er en teori om at det var for at minimere chancen for at få burn-in.... men det ved jeg ikke om man skal tro på!
Ja ... havde godt læst at det måske skulle være grunden til at de har lavet denne ændring :)