Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af david123
#261301
Jeg har kig på Samsung QE55Q7F, da jeg syntes, at det virker som det fjernsyn, der opfylder de fleste af mine ønsker:

- 4k HDR
- Tyndt, og med mulighed for no-gap wall mount
- Tilslutningerne i en ekstern boks, med mulighed for 15 meter optisk kabel (jeg har tomrør fra bag fjernsynet og ud i teknikskab, og vil gerne undgå et tv-møbel)
- Flot design (ved godt denne er ret subjektiv)

Tv’et skal bruges til streaming og PS4.

Eneste minus er prisen, da vægbeslag og optisk kabel er ret peberede. Håber selvfølgelig på et godt tilbud på fredag.

Hvad er mine alternativer til QLED, hvis det skal kunne de ovenstående ting?

Tak!
Brugeravatar
Af bbplayer
#261302
Spændende er nok prisen ikke er nævnt, så...

LG W7 , så får du lidt af det samme og mere til.
Af david123
#261303
LG W7 ville være fantastisk, men den julemand jeg kender er desværre for nærrig. Budgettet er maks 15k ?
Af Kaktus-burger
#261307
Samsungs Q-modeller halter ret meget, når det kommer til HDR. Kig på alternativer fra SONY som har FALD.

Det eneste és Q7 har i ærmerne, er efter min mening designet (herunder One-Connect).
Af Beckham
#261310
Hvis HDR delen er vigtig for dig, så er det ikke Samsung du skal vælge. For en god\fornuftig HDR gengivelse skal du enten have OLED eller LCD med lokal styring af lyset\bagbelyst. Det med den eksterne boks findes vist ikke mange andre steder end hos Samsung. Med et budget på 15k virker LG B7 (OLED) oplagt. Alternativt kunne Sony XE9005 væren mulighed. De ligger begge indenfor dit budget. Personligt synes jeg Samsung's QLED virker lidt overpriced i forhold til hvad du får for pengene i ren billedkvalitet.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#261326
I hvilken sammenhæng vil du bruge kablet? Samsungs boks skal bruge deres eget specialkabel, som har en ordentlig klods af et stik i enden, så at klemme det gennem et tomrør kræver en vild diameter på røret.
Af KimHansenDK
#261334
Jeg har kun gode ting at sige om Q7F - og jeg valgte den personligt fremfor eksempelvis LG’s B7 (OLED) da jeg synes farverne var langt bedre, og da jeg synes den håndterede bevægelser bedre. Desuden er den mere lysstærk, og står i mine øjne en tand bedre/mere klart i et oplyst rum. Sortniveau og HDR gengivelse er selvfølgelig ikke så god som på OLED, men Q7F klarer det egentlig fint - begrænsningerne taget i betragtning. Jeg er faktisk positivt overrasket over sortniveauet, og oplever ikke de typiske problemer som banding, clouding og lysudslip i kanten. Og så er jeg vild med designet og One Connect boksen :-)
Brugeravatar
Af MigSelv
#261404
david123 skrev:Det blev et LG C7 til 12.888 i Power, med BF-prisgaranti.
Oled er også det mest fornuftige valg, hvis billedkvalitet vægtes højt.