Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#261184
Nu er det endeligt ved at være Black Friday og jeg skal have købt Sony XE9005 (HVIS det overhovedet kommer på tilbud), ellers falder valget nok på XE8505

MEEN

Hvilke HDMI kabler skal jeg købe/ikke købe til at forbinde Playstation 4 Pro, for at få fuldt udbytte af 4K/HDR til gaming og det samme spørgsmål går på et kabel til en evt. soundbar. Er der nogle krav til HDMI kablet? Hvis ja, hvilke? og har i evt. nogle bud på nogle billige og gode kabler?

Da TV'et skal op at hænge på væggen, skal jeg bruge et vægbeslag også, men er lidt i tvivl om hvilket af 2 muligheder jeg skal vælge.

1: https://www.av-cables.dk/vaegbeslag-42- ... 37-70.html

2: https://www.av-cables.dk/vaegbeslag-42- ... -70-2.html

Det første er 25mm fra væggen og det andet er 10mm. Hvad er fordelene og ulemperne ved dem begge? Jeg har jo et par HDMI stik der skal i, men det er jo ikke noget jeg tager ind og ud? Tror i at beslagene kan "vippes", så der er mulighed for overhovedet at komme til stikkene når TV'et sidder på væggen?
#261213
Det første du linker til har jeg selv til mit XE9005 Det fungere rigtig godt det kan vippes
Vil ikke have et der kommer længere ind da på mit 75" er svært at komme til på ens usb og HDMI porte i siden hvis vægbeslaget kun er 10mm fra væg
#261269
Jeg tænkte bare at hvis man kan vippe det, så kan man jo bare holde det ude, når man skal have diverse stik i. Mit fjernsyn skal nemlig hænge sådan at man ser det fra siden når man kommer ind i rummet, så tænkte at det måske var rart at det hang så tæt på som muligt, men måske er det lige så godt med 25mm.

Er der forresten nogle der her nogle erfaringer eller tips til at bore sådan noget i en betonvæg? Er der nogle krav til specielle skruer eller rawplugs?
#261283
Det beslag jeg købte var der skruer osv med til både beton og træ og lign
#261712
jeg spørger lige dumt engang. Hvis nu man vælger et Ultra Slim beslag som kun hænger 1 cm fra væggen, så kan man vel næsten ikke rigtig komme til at tilslutte diverse kabler når det hænger. Man er vel nødt til at tilslutte dem og så hænge tv'et på plads, right?
#261767
Det var også mit spørgsmål, men jeg er stadig lidt i tvivl. Jeg snakkede med AV-cabels kundeservice, der sagde at man kun kunne vippe det en lille smule ud, så det ville stadig blive udfordrende at sætte diverse kabler i. Han sagde at det ville være en god ide at sætte div. kabler i før man hængte det op på væggen. Jeg har prøvet at købe det og så må vi se hvordan det går.

Hvis du gerne vil have at jeg skal skrive til dig når jeg ser om det går, så kan du sende en privat besked. Så er det lidt lettere at huske ;-)
#261771
Jeg kunne godt finde på at vente til du har fået dit og så høre dine erfaringer. :D Så må jeg se om kæresten kan holde ud af have det stående på foden indtil da. ;-)

Jeg skifter egentlig ikke specielt ofte HDMI kabler eller andet ud, så måske det er ligegyldigt, men omvendt gad jeg også godt hvis jeg kunne få det bedste fra begge verdener - altså klods op af væggen, men med mulighed for at tilslutte løbende uden at tage det ned. :)

Jeg skal nok selv finde tråden, og skrive en pb til dig hvis ikke du selv husker det. :)
#262337
Wendorff10 skrev:Hvis du gerne vil have at jeg skal skrive til dig når jeg ser om det går, så kan du sende en privat besked. Så er det lidt lettere at huske ;-)
Hej, har du fået dit ophæng hjem og monteret, og hvordan synes du det fungerer? ?
#262359
Hejsa, jeg har lige hentet fjernsynet for en time siden og er i gang med at pakke det ud. Jeg ved ikke lige hvor langt jeg når i aften, da jeg skal tidligt på arbejde i morgen, så jeg får det nok først op på væggen i morgen. Jeg giver lige et lille skriv når jeg har gjort mig nogle erfaringer ;-)
#262480
Fedt nok, jeg er i hvert fald stadig interesseret i at høre dine pros & cons. :)

Jeg har haft tv'et i nogle dage nu, og må sige jeg er rigtig godt tilfreds med det. Det er en kæmpe opgradering - både på størrelse og billedkvalitet - og til en fin pris synes jeg.
#262528
Jeg skal nok lige opdatere herinde når jeg får hængt det op :D Det bliver nok først i starten af næste uge, da jeg ikke er hjemme i weekenden.

Jeg er også rigtig glad for mit! Jeg kan ikke vente til jeg får den bestilte PS4 Pro hjem og får prøvet Gran Turismo Sport og Assasins Creed Origins