Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sketzzh
#261176
Hej

Jeg mangler lidt for og imod mht valg af fladskærm

De sikre valg

Sony 65' KD-65XE8505

Sony 65KD-65XE9005

Ville gerne op i en 75 tommer har set nogle til omkring de 16000 kr men er ikke helt sikker på om de leverer en ordentlig billedkvalitet så ville gerne bede om jeres input har set på følgende modeller i 75 tommer

Samsung 75 UE75MU6175

LG 75 75UJ675V

Tænker der må være en catch når prisen er så lav

Takker på forhånd

Mvh Sketzzh
Af bent.pedersen
#261181
Det kommer an på dine behov. Personligt kan jeg ikke holde ud at se fodbold på 6175-serien men jeg er også lidt kræsen..
Af LBC
#261193
Du må for guds skyld aldrig overveje at købe de to nederste modeller over Sony modellerne, det er som at sammenligne en BMW med en Dacia!

Sony's XE9005 model er efter min mening det bedste køb i 2017 medmindre man udelukkende ser film i et kulsort rum, og er ekstremt picky over perfekt sortniveau, som i OLED (slukket)

Sortniveauet kommer damn close på XE9005 modellen, og det er stadigvæk efter min mening et bedre tv end OLED hvis du ser meget sport osv.

Hvis du vil købe LG, så skal du over i C7 OLED modellen, (eller B7 hvis du kan leve med den sølvfarvede ramme)

Hvis du har råd til XE9005, så gør dig selv den tjeneste at købe dette, hvis ikke så køb XE8505, og glemt så alt om de andre to modeller du skriver.
Af barslund69
#261214
jeg har selv 75XE9005 og det er sgu noget der duer.
Har testet det et stykke til siden jeg fik det ind i stue med alm tv ,Netflix, video og ikke mindst sport
Rigtig godt billede Utroligt godt med sort i sort billede selv om det er et LCD tv
Rigtig godt til Sport ingen hakken eller de typisk fejl nogle tv har med bla Vertical Banding eller clouding osv

HDR kører super 9005.


Derud over har jeg bare oplevet gang på gang Sony i det store hele er noget der holder også når det er 5-6-7 år gamle.
Jeg har personligt ikke haft nogle problemer med de nu 6 Sony tv jeg har ejet hverken holdbarhed eller Vertical Banding eller clouding osv .
Hvor jeg kan se LG samsung har flere svagheder i mine øjne på holdbarheden og div fejl