Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#266905
Picture mode: Natural
Brightness: 59
Contrast: 84
Color: 40
Temp.: Normal
Vibrant color: Off
Gamma: 2.2
- Video -
Alting: Off
HDR: Reference
Sharpness: 30
Noice Red.: Low
BNR: Off

Disse indstillinger er 100% subjektive ift. min præference, og jeg har løbende lavet små-justeringer. Der er stadig visse problemer med artefakter i sort-niveauerne (dog nok mest i opskaleret HD materiale), men det er efterhånden sjældent, at det forekommer. Jeg har ikke kendskab til LG's egne paneler og om dette er et typisk fænomen?
Hvis jeg indstiller Brightness ét skridt højere, bliver billedet helt gråligt og næsten udvasket, så den skal lige finjusteres.

Glæder mig til at høre, hvad du selv synes om din nyerhvervelse :-)
#268883
Så vidt jeg kan se af tidligere fotos, så er det ikke muligt at kalibrere hverken hvidbalance eller redigere CMS. Kan det bekræftes? En ret væsentlig mangel at tage i betragtning hvis man går op i at få skærmen kalibreret.
Af jensholm
#269895
Jeg havde skærmen på prøve i 14 men returnerede det da 15K var for meget. Overvejer at købe det igen. Har nu i mellemtiden fået en HW-K960 soundbar. Er der nogen med tvet der har prøvet at koble en soundbar til? Hvilke indstillinger skal det sættes til?
Af jensholm
#269928
Hoppede på tilbuddet til 13k. Det jeg fik var kalibreret fra Power Premium Experience, så det var fedt. Må se om jeg denne gang kan vænne mig til 100% chromecasting :-)
Brugeravatar
Af DaneLaw
#269931
bernbutt skrev:https://www.rakuten.de/produkt/grundig- ... cid=idealo
Er dette en nyere model?
Umiddelbart er deres specs meget ens, eneste varianter lader til at være en smule vægt og featuren [OLED multi color enrichment]
https://www.displayspecifications.com/e ... /3a884fcdb

Ingen AC WIFI.?? (VLO/GOS versionerne)

GOS modellen.
Det intelligente Grundig 3-vejs stereo lydsystem er perfekt integreret i det elegante og elegante design af tv'erne og frigiver et ægte fyrværkeri af lyd derfra. I alt otte indbyggede højttalere, hver med to woofers pr. Stereo kanal giver en overlegen lydydelse.
Dette unikke system fordeler lyden fra fronten, bunden og ryg udstrålende højttalere i hele lokalet. Fire basenheder (til den bageste), to mellemtone (ned) og to diskanter (frem) med 60 watt er i centrum for den fantastiske Grundig 3-vejs stereo lydsystem.
Derudover giver Dolby Sound og DTS StudioSound HD teknologi den perfekte lydoplevelse på skærmen. Resultatet er en unik lyd, der gør hver oplevelse til en fornøjelse.
Af mortenkn
#270003
jensholm skrev:Hoppede på tilbuddet til 13k. Det jeg fik var kalibreret fra Power Premium Experience, så det var fedt. Må se om jeg denne gang kan vænne mig til 100% chromecasting :-)
Kunne du lokkes til at dele indstillingerne her? :)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10