Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ThomasKjær
#261353
Jeg gjorde. Afhentede i Power og købte et Vogel vægbeslag med. Ligesom mange af jer var jeg meget skeptisk, da man kun kan finde ret begrænsede brugeroplevelser fra Tyskland, men som bbplayer siger, kan man jo altid aflevere det tilbage - som jeg f.eks. gjorde med et 55" B7 i sommer. Og til sammenligning har jeg ikke en finger at sætte på Grundig. Byggekvaliteten er ganske god, og bagsiden er ikke i tarvelig hvid plastik som B7, men i stedet en slags børstet alu. Elektronikboksen er udført i mørk plastik, som virker solid og anonym. Alle stik peger enten nedad eller til siden. Rammen på tv'et set forfra et sort, mens siden også er alu. Det er meget elegant at se på.
Lyden blev jeg meget overrasket over, for der er ikke meget plads til højttalere i basen. Dog giver både "Naturlig" og "Film" indstillingerne fin bund og klar dialog; godt afbalanceret i mellemtone og diskant.
Billedkvaliteten er som jeg husker den fra B7, og jeg har slået alle "hjælpefunktioner" fra såsom støjreduktion, motion smoothing osv. Det er bare en super fin skærm - især til den pris! Jeg prøvede lige kort at sætte Forza Horizon 3 på Xbox'en, og det er bare en fornøjelse med 4k+HDR. Jeg mærkede ikke nogle problemer med lag.
Deres app-baserede OS er måske lidt begrænset (eks. Youtube, Deezer og en lang række udenlandske medie-apps er præ-installeret), så en ATV el. lign. er anbefalet til Netflix osv.

Nu skal jeg lige lege lidt rundt med indstillinger og lave min egen hjemmekalibrering, men at der står Grundig på det lille diskret oplyste navneskilt, betyder bestemt ikke noget. Jeg er glad for min Tyrker.
#261363
Tillykke med din Tyrker. :) (lyder lovende selvom jeg stadig er usikker på hvilke metaformater den understøtter for kva min pastede specliste p2 så var det relativt mangelfuldt, men antager at det næppe er retvisende..
kan du ikke smækkke nogle oplyste billeder op af monstrummet før du hænger det op., evt bagfra og profil.
Senest rettet af Hviid Gruppen 21. nov 2017, 10:45, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af bbplayer
#261364
Tillykke med din nye skærm, håber du får afprøvet lidt af UHD medier og kan melde tilbage , så andre måske fristes næste gang Grundig går på tilbud.

Jeg bliver lige nød til at spørge hvordan bruger fladen er, du har jo prøvet LG B7, så du kender nyeste WebOS? Er det ok, er det enkelt og måske mindre innovativt, altså bare menu'r som fungerer :)
Brugeravatar
Af bbplayer
#261406
JSNO skrev:HDR HLG formatet bliver opdateret via Firmware "i sidste trimester" 2017, så den bør være oppe over.

http://www.avcesar.com/actu/id-22535/tv ... t-hlg.html

Del gerne kalibereringsindstillingerne - jeg hoppede også på det gode tilbud på skærmen med den rimelige WAF til køkken/alrummet. Håber den er på niveau med E6'eren som er i stuen.
Det er lidt sjovt at denne link også nævner 600 zoners local dimming?
CFE skrev:I øvrigt lidt komisk at de reklamerer med "Micro Dimming Engine" på deres hjemmeside, begrebsforvirring fra LCD.
Hvis de folk virkelig mener det hos Grundig, så er det jo helt forkert brug af en OLED skærm, når en OLED skærm egentlig har localdimming på hvert enkelt pixel :) (som er 8.2Mil dimming punkter)
Af ThomasKjær
#261408
Tak skal I have.
Jeg har lagt lidt billeder op her: https://photos.app.goo.gl/bNmjyqbomfuU2qkp1

På nogle af billederne kan I se "Picture" menuen, som jo ikke er ligeså udført som på f.eks. LG. Alligevel er det nemt at få et godt og naturligt billede - synes jeg. Det kan godt være, at der findes en hemmelig ekspert menu som i meget hemmelig. Manualen er i hvertfald ikke til megen hjælp.

JSNO, tak for linket. Efter at have været tændt et stykke tid igår, kom den faktisk op med en opdatering, som tog ca. 30 min., og det kan da godt være, at den bl.a. indeholdt den "nye" HDR. Jeg gætter på, at 9795 nok ligger et stykke fra E6'eren, men det gør prisen jo også :)

Bbplayer, du har helt ret! Og jeg har da også stået flere gange og tænkt "ER det virkelig et OLED? Jeg tror bare, at der ikke rigtig er helt styr på deres tekniske afdelinger, som har kopieret al info fra deres LED tv. Eller også skyldes det sprogbarrierer; et af deres OLED-websites indeholder f.eks. både tysk, norsk og engelsk i samme afsnit.
Jeg så da gerne, at de skrev 8.2 mill. zoners local dimming :D

Her er den fulde manual: http://www.grundig.com/fileadmin/Export ... manual.pdf
Brugeravatar
Af bbplayer
#261423
Skærmen er flot men jeg synes ikke menu systemet gør den godt. Har set en Netto ProSonic for en 6 måneders tid siden, og brugerfladen også som denne, lidt flad og nogle ikoner i en farve, og så noget tekst.

Men ok, forsøger man sig med at glemme den del, og går efter en KODI / ATV løsning, så kan du næsten undgå billede, især hvis man også har en avanceret tv boks som kan farve indstille sit signal hvor tv ikke kan :)

Så fair nok, prisen var særligt god og så kan man nok undvære f.eks LG's webos eller sony eller panasonic's (som jeg ikke kender) der.

edit: Hvad laver en 3D movie app imellem apps på tv? Har du afprøvet den? (3doo)

Fjernbetjening ser da nogenlunde god ud, den er ikke plastik?
Fin afstand fra væg der, du kommer nok ikke tættere på.
Af JSNO
#261446
Ifølge det franske link, så er det et 2017 panel (ingen 3D som alle andre 2017 modeller er formuleringen). Men med Microdimming kommentarerne skal det hele vist tages med et gran salt.

ThomasKjær: Den ser fin ud, hvordan er lyden? Men ja - E6 (og E7) er jo heller ikke en helt fair sammenligning rent prismæssigt. Den kommer måske i bedste fald ned på 20-22.000 fredag, det er trods alt en slat mere.
Af lennon
#261449
Nu var der jo heller ikke 3D på feks 2016 LG B6 , så man kan ikke bruge manglende 3D som pejlemærke for, at det er et 2017 panel . Men håber da det er et 2017 panel med det noget større lys output end 2016 . .
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10