Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af barslund69
#261027
jeg vil ikke købe Elgiganten vægbeslag alt for dyrt
Få dig et der er så tæt på væggen som muligt da dette sony A1 kommer længere ud da der er den store bag beklædning. Her er et en andre her på forummet vil købe.
kun 0.8mm fra væg.
Kører selv med vægbeslag der fra.
https://www.av-cables.dk/vaegbeslag-32- ... -55-2.html
Af RuneL
#261456
Hvordan spiller det for dig?

Jeg sidder i samme kattepine, og håber det er okay jeg skriver her.

Jeg kommer til at sidde mellem 4 og 5,5 meter fra mit tv, se vedhæftede billede. Blå streger indikerer sofa'en og den grønne TV'et.
TV stue.png
TV stue.png (6.64 KiB) Vist 2781 gange
Jeg er i tvivl om hvor vidt jeg skal gå efter 75" LCD eller 65 OLED. Hvad mener I?
#263073
Hej alle

Vil blot takke jer for hjælpen. Det blev et A1 65” og jeg har lige fået det op - det er nærmest en erotisk oplevelse :)

Jeg har ledt lidt efter folk der har kalibreret A1’eren men kan umiddelbart kun finde udenlandske kalibreringer. Kan det passe, at den ikke ligger her på flatpanels? Kender I alternativt en kalibrering af dette TV som I selv har fulgt og er glade for?

Igen: Tak for hjælpen - jeg glæder mig til weekenden :)
#263597
Perfekt - tak Brixen.

Jeg kunne læse i A1 testen, at man anbefaler at købe en aktiv sub hvis man ikke har et dedikeret anlæg (hvilket jeg ikke har). Nogen der har gode erfaringer med en sub til A1’eren (eller generelt)?

Et andet spørgsmål (der nok mere hører hjemme på tweak.dk, men det kunne jo være jeg er heldig herinde): Jeg ved godt A1’eren ikke er super velegnet som en PC gamer skærm, men i stedet for at bruge plads i et separat lokale til mit PC setup overvejer jeg at gemme PC’en væk i stuen og tage keyboard mv frem og bruge A1 som skærm når det er gaming tid. Nogen der har erfaringer med et lignende setup - findes der gode (men kompakte) PC til den slags “stuebrug” og er I tilfredse med at game på den store skærm? Jeg ved godt at konsollerne er en meget nemmere løsning, men nu er jeg en PC-mand :)
Af Sterion
#263648
Havde samme tanker som dig rocco mht. PC gaming i stuen, og for år tilbage kunne min daværende HTPC faktisk bruges til at Game på også... Skiftede så til en NUC, og så var de tider forbi.

Men jeg er begyndt at game en smule i stuen igen bare med gamestream på en nVidia Shield TV. Hvis ikke du kender løsningen så får du et UI på TV'et som kan starte spil/apps/whatever op på din "rigtige" computer for derefter at streaming billedet til TV'et. Der er ganske vist lidt latency på det, men med de spil jeg har spillet (Bil, fodbold og andere controller spil - Intet FPS eller lign da jeg *skal* have mus til dem). fungerer det perfekt for mig.

Så da jeg for et par måneder siden opgradere til en GeForce 1080TI kunne mit fjernsyn pludselig vise spil i sprød 4k :)

/Sterion
#263673
hvis 1080p 60fps er tilstrækkelig kunne steam link være en mulighed, og skulle alt andet lige fungere okay med netkabel uden et træls input-lag som underminere.
købte selv en for et lille måneds-tid siden da prisen var sat gevaldigt ned fra små 4 til 500 til 40 DKK via steams dk app, men har ikke fået prøvet den for alvor, så skal ikke kunne sige om den er prisen værd, og var mest af alt den lave pris og kunne streame skrivebord samt steam i 1080p / 60fps uden nævneværdig lag, og man tilslutter bare sit happengut som mus tastatur, gamepad m. m. via usb portene på tingesten. men er som nævnt limited til 1080p / 60fps.
btw hvad var det for et godt tilbud du fik på 65* A1.?? kunne være gavnligt for andre at sanse hvilke "tilbud" som udvalgte og ikke nødvendigvis navngivet-forhandlere egentlig kan stille på benene på den model..
#263740
Tak for jeres input! Jeg har selv luret på Steams løsning (har brugt Steam i mange år - problemet er, at flere af de store spiludviklere efterhånden sælger deres spil gennem egne platforme, og trækker samtidig deres spil fra Steam) - nogen ide om, hvorvidt Steam har tænkt sig at understøtte 4K inden længe? Jeg har en ret ok netværksforbindelse og har mulighed for at køre LAN, så løsningen kunne sådan set godt være interessant for mig.

Mht. det gode tilbud, så fik jeg A1'eren til Hi-Fi Klubbens BF pris på 22.000 plus lidt ekstra rabat, men det skyldes et privat bekendtskab i forhandlerleddet, så desværre næppe så god som en "marker" ift. den generelle prissætning :-)