Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#260810
Twinkling skrev:Og så overvejer jeg et Philips 55PUS6432 til omkring 5000 kr - android tv er virkelig fristende, og jeg kan evt spare på ikke at købe en chromecast ultra som jeg ellers har overvejet.
Vær opmærksom på, at den indbyggede Chromecast ikke matcher Chromecast Ultra. Den kan f.eks. ikke skifte frekvens mellem 50/60Hz og heller ikke håndtere HDR ligesom Chromecast Ultra.
Af Twinkling
#260812
Hej Rasmus,

Ja det sker på alle kilder. Er der noget jeg kan gøre for at tjekke hardwaren inde i TVet? Tænker hvis det er noget så simpelt som støv eller en løs forbindelse (der ikke kræver soldering), så kunne jeg godt tage et kig selv.

Jeg syntes ikke at huske at sneen skete i starten af mit TV's levetid, men det er noget jeg har bemærket i et års tid, måske to. Det ser dog ikke ud til at ændre sig.

Og tak, mht Chromecast Ultra vs PUS6432, det er godt at vide :)
#260817
Jeg har desværre intet input ift. om det kan løses med egen hånd. Jeg har ingen erfaring med det.

Det er set før, at dette flimmer/sne først kommer lidt senere i plasmapanelets levetid. Panelet har nogle "trin", der aktiveres efterhånden som panelet bliver ældre (slår igennem ved f.eks. 5000 tændte timer). Meningen er, at de skal kompensere for aldringsprocessen i panelet. Det behøver ikke at være et faresignal ift. om tv'et er ved at dø, men jeg kan da godt forstå, at det generer øjet.