Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#260703
Hej

Jeg er ny på dette forum, så mit spørgsmål er nok en gentagelse, så undskylder jeg.

Jeg er glad for Sony, derfor er mit spørgsmål omkring sony.

Jeg vil skifte min gl 55 tommer, er i tvivl omkring model og størrelse.
Pris omkring 15.000kr og jeg har fra min nuværende skærm til hvor jeg sidder præsis 3,25 meter.
Bliver en 65 tommer for stor ?
Men hvilken model skal jeg lede efter, nogle hedder xd og nogle hedder ex ?
Hvad ser vi:
Min kone alm tv kanaler eks DR eller tv 2
Jeg ser film og spiller på ps4pro, og gerne Formel 1.
Vi ser begge diverse serier fra eks Netflix eller HBO.
Vi har den lille yousee pakke og skifter imellem Netflix, HBO og andre streamingen kanaler
Alle tips er meget velkommen,

Hilsen
Flemming
#260706
Tror aldrig 65" bliver for stort mere, folk har taget godt imod den, og nu er de nye mål 75" eller 80", så du skal bare hoppe ud i og købe den, så er du også bedre forberedt til 2020, hvor du vil købe en 75" så er springet ikke så stort :)
#260707
Masser bruger 65" til den afstand i har, hører aldrig om nogen der har fortrudt og sagt de ville ønske de havde valgt en mindre model.

XD er 2016 modeller. XE er 2017 modeller..

Med jeres budget på 15000kr og i mente at i er glade for Sony, ville jeg kikke efter XE 9005 hvis jeg var jer, måske er den på til Black Friday om et par uger. Ellers er valget nok XE 8505.

Alternativt kunne man samme dag kikke efter LG B7 OLED der er skridtet op, tror dog ikke den kommer i 15000 BF.
#260708
Enig i at 65" bestemt ikke er noget problem på den afstand. Og skal det være Sony med det budget er XE9005 helt oplagt. Her får du rigtig meget for pengene. Den står til lidt over 13k lige nu.