Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Dalgaard87
#260646
Altså når jeg skulle op eller ned i volume, så ændrede lyden sig op eller ned, men selve "volume baren" viste sig først på skærmen 15-20sekunder efter at jeg var færdig med at skrue op eller ned. Og ja jeg tog tid på det :)
Det var jeg simpelthen så utilfreds med, og når man trykkede Netflix knap eller home knap, så kunne der nemt gå op til 3-5 sekunder før tvet reagerede og skiftede til det jeg ville.

Det er ærgerligt for tvet var lækkert, og det nye A1 er suverænt flot at se på. Men jeg vil bare ikke købe det, hvis det er ligeså langsomt. Og jeg kom fra et gammelt lg smart tv jeg købte i 2013,og der var ingen af de problemer
Af Toranaga
#260655
lennon skrev:Skal den vægmonteres, så synes jeg altså ikke Sonyen er specielt velegnet . .
Og skal den stå på TV bord er Sony'en da helt ubrugelig IMO da den tilter bagover. Helt gak lavet. :s
Af Toranaga
#260656
Coolsmarti skrev:Synes godt nok ikke at det er pæne ting som folk fortæller om Android TV. Trist, det har ellers potentiale.
Køb Nvidia Shield. Det spiller max :)
Af Coolsmarti
#260660
Så A1 egner sig hverken til vægmontering eller stående ... Ved sgu heller ikke lige hvad de har tænkt på :-)
Senest rettet af Coolsmarti 10. nov 2017, 16:56, rettet i alt 1 gang.
Af lennon
#260661
Jeg synes så personligt,at A1 har et smukt designudtryk, når det står på et møbel . Om det har nogen negativ betydning,at det tilter bagover tvivler jeg på ? - men det kan omvendt måske være positivt mht reflekser (- som i forvejen ikke er slem på OLED paneler) ? ?
Af martinrk
#260663
Jeg læser og læser, men det er svært at beslutte sig. Jeg har også snævret det ned til B7 eller A1

Har et Sony HX855 i 55" som jeg er superglad for - specielt dets motionhåndtering, da jeg ser meget fodbold. Så vil ikke have noget mod et nyt Sony TV. Har AppleTV og en HTPC, så skal ikke bruge smarttv ret meget.

- Hvor meget forskel er der på motion på B7 og A1?
- Synes designet er fedt på A1 og lidt ordinært på B7. Men kæresten vil gerne have fjernsynet op på væggen og som jeg kan læse mig frem til (og se på forskellige billeder), så hænger A1 ret langt fra væggen. Hvad er jeres oplevelser af det? Hvor tæt kan det monteres? Er dette retvisende:
//uploads.tapatalk-cdn.com/2017041 ... 63ef89.jpg
//uploads.tapatalk-cdn.com/2017050 ... 81d682.jpg

Og hvor tæt kan B7 komme på væggen? Billeder modtages meget gerne!
Af lennon
#260664
Hvis den skal på væg, og du har ekstern lyd - så ville jeg gå efter LG .
Problemet er de flagrende priser i forb med tilbud . Ellers kunne man jo teste i hjemmet, og bruge returretten . .
Af tla
#260691
Coolsmarti skrev:Synes godt nok ikke at det er pæne ting som folk fortæller om Android TV. Trist, det har ellers potentiale.
Problemet er lidt det dårlige omdømme som OEMs som Sony får lov til at give dem. Android TV på Nvidia Shield TV er faktisk rigtigt godt.

Nu har jeg ikke de nyere Sony TV (Mit er en 2015 model) men sidste års Philips som mine forældre købte for ikke så længe siden virker faktisk også okay.

Ved dog ikke helt ned det nye UX de kom med i Android 8, det er desværre kun den gamle Nexus Player som har det lige nu.
Af barslund69
#260702
Skal det hænge på væggen er Sony oled lidt øv da det kommer længere ud. Ud over det vil jeg uden tvivl klart vælge sony af de 2 tv her